به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۵۷۱۴۲

انتقاد بایدن از نقض حقوق بشر در چین

انتقاد  بایدن از نقض حقوق بشر در چین
گروه بین الملل:  رئیس جمهور آمریکا گفت: در مورد نقض حقوق بشر در چین واکنش نشان‌ خواهد داد و وعده داد که آمریکا در مورد این موضوع صحبت خواهد کرد.این اظهارات در یک مراسم در نخستین سفر جو بایدن به خارج از واشنگتن از زمان حضور در کاخ سفید انجام شد.او در در مراسمی با حضور گروهی از شهروندان آمریکایی در ویسکانسین گفت چین بسیار تلاش می‌کند تا رهبر جهان شود.
 بایدن گفت با وجود تلاش پکن برای رهبری جهان جلب اعتماد سایر کشورها در صورت نقض حقوق اساسی بشر بسیار سخت خواهد بود.این اظهارات  بایدن در روزی بیان می‌شود که آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ چین با پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگترین شریک تجاری اروپا تبدیل شده است.جو بایدن پنج روز پیش در اولین مکالمه تلفنی خود با شی جین پینگ، همتای چینی‌اش، مسائلی مانند نقض حقوق بشر، ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ و تنش در تایوان را مطرح کرده بود. در مقابل،  شی هم در آن تماس هنگ‌کنگ، تایوان و استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ را مسائل داخلی چین دانست و از  بایدن خواست که به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین احترام بگذارد.دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا، روابط تنش‌آلودی با چین داشت و دو کشور وارد "جنگ تجاری" شدند.
یک ماه پیش مایک پومپئو در آخرین ساعات حضورش در پست وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن چین را به علت برپایی اردوگاه‌های اجباری و بدرفتاری با مسلمانان ایغور در این کشور، متهم به نسل‌کشی می‌کند. در آن زمان آنتونی بلینکن وزیر خارجه فعلی آمریکا گفت با این ارزیابی وزارت خارجه موافق است.
 بایدن در این نشست بسته نجات خود برای مقابله با شرایط ناشی از ویروس کرونا را نیز مجددا معرفی کرد و گفت: فکر می‌کند ممکن است در کریسمس همه چیز در ایالات متحده به حالت عادی برگردد اما او مایل نیست جدول زمانی تعیین کند.گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند چین حدود یک میلیون مسلمان ایغور را در طول چند سال گذشته به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده و در آنجا عملا زندانی کرده است. پکن با این ادعاها مخالف است و می‌گوید آنچه در استان سین‌شیانگ در شرق این کشور در دست اجرا دارد کمپ‌های باز آموزی است که هدفش "پیشگیری از رشد و انسجام افراط گرایی" است.
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها