به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۲۵۷۱۵۰

تاخت و تاز ویروس‌ جهش‌یافته کرونا در ۱۰۰ کشور

تاخت و تاز ویروس‌ جهش‌یافته کرونا در ۱۰۰ کشور
گروه علم و فناوری:ترس از شیوع ویروس جهش‌یافته بریتانیایی در اروپا رو به افزایش است. گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ترس از این جهش ویروسی به جاست. اما ویروس بریتانیایی تنها ویروس جهش یافته‌ای نیست که در حال حاضر در جهان می‌تازد.
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که ویروس جهش‌یافته و به شدت مسری کرونا که اول بار در بریتانیا مشاهده شد، در این میان در ۹۴ کشور جهان دیده شده است. این گونه جهش‌یافته ویروس کرونا اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در جنوب شرقی بریتانیا شناسایی شد.بر پایه همین گزارش گونه‌ی آفریقای جنوبی ویروس جدید کرونا هم اکنون در ۴۶ کشور پخش شده و گونه‌ای که اولین بار در برزیل و ژاپن دیده شده، در حال حاضر در ۲۱ کشور در حال گردش است.گمان می‌رود از آنجا که هر مورد الزاما شناسایی و ثبت نمی‌شود، به همین دلیل گونه‌های جدید مانند ویروس جهش‌یافته بریتانیایی B.1.1.7 توانسته‌اند بدون مانع و به راحتی منتشر شوند. نگرانی‌ها در این میان بیشتر در مورد گونه جهش‌یافته بریتانیایی است که بر پایه آخرین تحقیقات احتمالا مسری بودن آن یک سوم بیشتر از ویروس اولیه است.به دیگر گونه‌ها چون گونه آفریقای جنوبی هم قدرت انتقال بیشتر از ویروس اولیه را نسبت می‌دهند، اما هنوز داده‌های تحقیقات احتمالی در این رابطه منتشر نشده است.هرچند شمار تازه‌مبتلایان به‌تدریج در حال کم شدن است، اما با توجه به گسترش فزاینده این گونه‌های جهش‌یافته نمی‌توان از بازگشت وضعیت عادی سخن گفت.
هفته گذشته بر پایه اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد تازه ابتلا به ویروس به ثبت رسیده است؛ چیزی حدود ۵۰۰ هزار مورد یا ۱۶ درصد کمتر از هفته پیش از آن. به این ترتیب شمار تازه مبتلایان به ویروس پس از اوج‌گیری در هفته اول ژانویه (بالاترین آمار با ۵ میلیون نفر) در هفته‌های گذشته پیوسته در حال کاهش بوده است.در مورد مرگ و میر ناشی از کرونا هم بنا بر داده‌های این سازمان جهانی، کاهشی ده درصدی (۸۱ هزار مورد) مشاهده می‌شود.در آلمان در روزهای گذشته اثبات یک مورد ویروس جهش‌یافته بریتانیایی باعث عملیات ویژه پلیس در شهر هام در ایالت نوردراین وستفالن در این کشور شد. نتیجه تست یک نفر نشان می‌داد که او به ویروس بریتانیایی مبتلاست. در پی این خبر با حضور گسترده پلیس ساکنان چندین خانه مسکونی قرنطینه شدند و بیش از ۱۰۰ نفر مجبور به انجام تست کرونا بودند.

 
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها