به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۲۵۷۱۵۱

سیتسیپاس‌دریک‌بازگشت‌تماشایی نادال راحذف کرد

سیتسیپاس‌دریک‌بازگشت‌تماشایی نادال راحذف کرد
گروه ورزشی: تنیسور یونانی در یک بازگشت برابر مرد شماره دو جهان، شکست را به پیروزی تبدیل و به نیمه نهایی اپن استرالیا صعود کرد.به گزارش ایسنا، دو دیدار باقی مانده از مرحله یک چهارم نهایی تنیس اپن استرالیا چهارشنبه برگزار شد و استفانوس سیتسیپاس و دنیل مدودف در جمع چهار تنیسور برتر قرار گرفتند. در آخرین دیدار، ظهر امروز سیتسیپاس برابر رافائل نادال قرار گرفت و در یک بازگشت تماشایی ۳ بر ۲ مرد شماره دو جهان را مغلوب کرد. این یک شکست غیر منتظره برای تنیسور اسپانیایی محسوب می شد چون در مراحل گذشته حتی یک ست را واگذار نکرده بود.  نادال در ست اول در گیم هشتم توانست بریک کند و با پیروزی در گیم بعدی ۶ بر ۳ برنده شود. نادال ست دوم را با یک بریک شروع کرد و در ادامه به راحتی توانست به کار خود ادامه دهد. او گیم ها را یکی پس از دیگری به خود اختصاص داد و در نهایت ۶ بر ۲ پیروز شد. 
 
در ست سوم شرایط کاملا متفاوت بود و رقابت برابری در جریان بود. مرد شماره دو و شش جهان ۶ بر ۶ برابر شدند تا برنده در تای بریک مشخص شود. سیتسیپاس در گیم پایانی بهتر از نادال عمل کرد و ۷ بر ۴ پیروز شد تا بازی در ست چهارم ادامه پیدا کند. رقابت نزدیک دو تنیسور باز هم دیده شد و در حالی که در امتیاز ۴ بر ۴ برابر بودند سیتسیپاس توانست بریک کند و ۵ بر ۴ پیش بیفتد. تنیسور یونانی در گیم بعدی هم پیروز شد و ست دوم را با نتیجه ۶ بر ۴ به نفع خود اختصاص داد تا بازی در مجموع ۲ بر ۲ مساوی شود. رقابت تماشایی تنیسور یونانی و اسپانیایی در ست پایانی هم ادامه داشت و زمانی که نتیجه ۵ بر ۵ برابر شد سیتسیپاس توانست بریک کند و از مرد شماره دو جهان پیش بیفتد. او در گیم بعدی هم پیروز شد تا در رقابتی که بیش از چهار ساعت طول کشید بخت دوم قهرمانی را حذف کند. 

پیش از این دیدار رقابت تمام روسی بین مدودف و آندری روبلف با پیروزی قاطع مرد شماره چهار جهان به پایان رسید. مدودف با نتیجه ۳ بر صفر هموطنش را شکست داد. در ست نخست رقابت نزدیکی در جریان بود و پس از تساوی ۵ بر ۵ مدودف توانست دو گیم بعدی را به خود اختصاص دهد و ۷ بر ۵ پیروز شود. مرد شماره چهار جهان در ست دوم پر قدرت ظاهر شد و با یک بریک زود هنگام شرایط را به نفع خود پیش برد و ۶ بر ۳ مرد شماره هشت جهان را شکست داد. برتری مدودف در ست بعد هم ادامه داشت و او این بار ۶ بر ۲ روبلف را مغلوب کرد. تنیسور روس علاوه بر راه یابی به نیمه نهایی به جایگاه سوم رنکینگ ATP صعود کرد. او در رنکینگ جدید مرد شماره سه جهان خواهد بود. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها