به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۲۵۷۱۹۵

مذاكره اسرائیل و سوریه برای تبادل سه زندانی

مذاكره  اسرائیل و سوریه برای تبادل سه زندانی
گروه بین الملل: نخست‌وزیر اسرائیل و خبرگزاری دولتی سوریه در بیانیه‌های جداگانه‌ای تایید کردند که این دو کشور دشمن با میانجی‌گری روسیه، در حال مذاکره برای انجام معامله‌ای درباره تبادل زندانیان دو طرف هستند.
ابتدا خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، اعلام کرد که روسیه در مقام میانجی، مذاکراتی را با دو طرف سوری و اسرائیلی برای تبادل زندانیان، دنبال می‌کند.
سانا افزود که سوریه در مقابل آزادی یک دختر اسرائیلی که «به اشتباه وارد سرزمین‌های سوریه از ناحیه قنیطره شده» است، خواهان آزادی دو شهروند ساکن ارتفاعات جولان است که در اسرائیلی زندانی هستند. دمشق برای آزادی شهروندان خود «با هر وسیله و هزینه‌ای پافشاری می‌کند». این خبرگزاری نام دو زندانی را نهال المقت و ذیاب قمهور اعلام کرد.ساعاتی بعد، بنیامین نتانیاهو بدون آن‌که وارد جزئیات شود، گفت جان هر شهروند ما اهمیت دارد و مذاکرات حساس برای بازگرداندن سلامت این فرد در جریان است.اسرائیل نام شهروند خود را هنوز اعلام نکرده است اما رسانه‌های اسرائیل گفته‌اند که او از ساکنان منطقه «مودیعین علیا» است.جزئیات بیشتری در مورد زمان و چگونگی «ورود اشتباهی» این دختر اسرائیلی به سوریه منتشر نشده است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها