به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : ۲۵۷۱۹۶

پیروزی پورتو در لیگ قهرمانان در شب گلزنی طارمی

پیروزی پورتو در لیگ قهرمانان در شب گلزنی طارمی
گروه ورزشی: تیم فوتبال پورتو در حالی توانست یوونتوس را در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد که مهاجم ایرانی‌اش نخستین گلش را در این رقابت‌ها به ثمر رساند.
 در ادامه دیدارهای رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب پورتو به مصاف یوونتوس رفت و ۲ بر یک مهمانش را شکست داد. 
در شروع بازی مهدی طارمی یک شوک به بانوی پیر وارد کرد. مهاجم ایرانی از اشتباه مدافع یوونتوس بهره لازم را برد و دروازه مهمان را در دقیقه یک باز کرد. او نخستین گلش را در لیگ قهرمانان به ثمر رساند.  تیم آندره‌آ پیرلو در دقایق باقی مانده نیمه نخست نتوانست گلی به ثمر برساند و با شکست به رختکن رفت. در این نیمه جورجو کیه‌لینی آسیب دید و دمیرال جانشینش شد. 
این بار مارگا در شروع نیمه دوم دروازه تیم تورینی را باز کرد تا نتیجه ۲ بر صفر به نفع میزبان شود. یوونتوس که نمی‌خواست شکست بخورد دوباره حملاتش را از سر گرفت. از طرفی پورتو هم چند بار دروازه تیم تورینی را تهدید کرد که هیچ یک از آن ها به گل تبدیل نشد. سپس آلوارو موراتا و آرون رمزی به میدان رفتند. در نهایت تلاش‌های یوونتوس نتیجه داد و این تیم توسط فدریکو کیه‌زا در دقیقه ۸۲ به گل رسید. در دقایق باقی مانده با وجود اینکه دو تیم فرصت گلزنی داشتند توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. یوونتوس با گلی که در خانه پورتو به ثمر رساند شانس صعودش را بیشتر کرد. 
در دیگر بازی این شب سویا برابر دورتموند قرار گرفت و ۳ بر ۲ در خانه شکست خورد. سوسو در دقیقه هفت دروازه دورتموند را باز کرد اما تیم آلمانی با گل‌های داهود و هالند نتیجه را ۲ بر یک کرد. در لحظات پایانی نیمه اول مهاجم نروژی توانست دبل کند و اختلاف را به دو گل برساند. سویا در نیمه دوم یکی از گل‌ها را جبران کرد تا برای صعود به مرحله بعد امیدوار شود. 
مهدی طارمی که با وجود درخشش خیره کننده در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال، در لیگ قهرمانان اروپا هنوز موفق به گلزنی نشده بود، پس از سه حضور تعویضی و سه نیمکت‌نشینی در مرحله گروهی که شرایط خوبی برای او رقم نزده بود، دیشب توانست در بازی بزرگ برابر یاران رونالدو خودنمایی کرده و گلزنی کند.
آخرین بار که یک ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شد، سردار آزمون بود و پیش از آن لژیونرهایی همچون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به این مهم دست یافته بودند.البته مهدی طارمی تنها بازیکن ایرانی نیست که به یوونتوس گلزنی می‌کند؛ مهدی مهدوی‌کیا در فصل ۰۱-۲۰۰۰ لیگ قهرمانان اروپا و زمانی که در هامبورگ آلمان عضویت داشت و مقابل این تیم ایتالیایی به میدان رفت، توانسته بود علاوه بر گلزنی، یک پاس گل بدهد و یک پنالتی بگیرد.
گل طارمی سومین گل سریعی بود که یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد



 
برچسب ها: فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها