کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شنیدن آهنگ شاد یا غمگین از نگاه آی ریتم

30 بهمن 1399 ساعت 13:20

گروه فرهنگ و هنر: انتخاب شنیدن یک موسیقی کاملا امری سلیقه ایست و این را در همین ابتدا به شما گفتیم تا فقط جنبه های شاد یا غمگین بودن یک موزیک را بررسی می کنیم و شما نیز بر اساس سلیقه تان موزیک های مورد علاقه تان را می شنوید.


سایت آی ریتم این مقاله را تنها به منظور ایجاد ارتباط بین موسیقی های شاد و غمگین و ویژگی های هر کدام و ارتباط آن ها آماده کرده است. موزیک شاد و مجلسی بهتر است یا موزیک غمگین؟ چرا گاهی ذهن به دنبال موزیک آرام و غمگین است ولی گاهی به دنبال دانلود آهنگ های شاد می باشد؟

آی ریتم دانلود آهنگ جدید
ویژگی های موزیک شاد
آهنگ های شاد همیشه آدمی را پر انرژی و مملو از حس خوب می کنند. این دسته از موسیقی ها غالبا موزیک های شلوغی هستند و از ساز های بسیاری تشکیل می شوند. اگر به این موزیک ها گوش دهید ناخود آگاه بشری آدرنالین بیشتری تولید می کند و در نتیجه انرژی شما چندین برابر می شود. اینگونه از موزیک ها معمولا با تمپو ( سرعت تعیین میزان در یک موسیقی ) های بالا هستند و ریتم های آن نیز مثلا در ایران ما 6.8 رواج بیشتری دارد. در کشور های خارجی نیز معمولا موزیک های سبک 2.4 شاد و انرژی بیشتری می دهد. برخی از کشور ها نیز موزیک های شادی در غالب محلی یا به اصطلاح فولک دارند. اینگونه از آهنگ ها نیز با ساز های مخصوص هر منطقه هستند و معمولا در مراسمات ازدواج و عروسی ها و تولد ها و ... رواج دارد. موزیک های شاد دیگری نیز همانند موسیقی های راک و متال که در ایران کمرنگ تر هستند نیز وجود دارد. موزیک های شاد را به طور کلی می توان بیشتر با سیستم های بیس دار شنید چرا که انرژی کار بیشتر خودش را نشان می دهد. ساز های بیس، درام، پرکاشن در موزیک های شاد بیشتر نمایان هستند. 

دانلود آهنگ های شاد
لازم به ذکر است که هر اهنگی که حال شما را خوب کند به معنای شاد بودن آن نیست؛ ممکن است شما با یک موزیک غمگین آرامش بگیرید. در سایت آی ریتم انواع موزیک های شاد و محلی موجود است و می توانید به صورت آنلاین آن ها را بشنوید و یا دانلود کنید. 

ویژگی های موزیک غمگین
آهنگ های غمگین نیز ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارا هستند . جذابیت های خود را دارند. این گونه از موزیک ها معمولا خلوت تر هستند و ساز ها آرامش بیشتری به خود می گیرند و غالبا نیز ساز ها حس اشک آور و اعتراض گونه ای به خود می گیرند. هر چند نت هایی که به ساز داده می شود بیشتر در رول مینور هستند ولی موزیک های شاد بیشتر در رول ماژور می باشند. بیشتر اینگونه موزیک ها در ایران ما در سبک های 4.4 و 2.4 هستند. موزیک های غمگین به شما حس آرامش و ریلکسی را می دهند و باعث می شوند زمانی که آن ها را می شنوید درک عمیقی نسبت به موزیک پیدا کنید. 

دانلود آهنگ های غمگین
موزیک های غمگین را برخی در مراسمات عزای خود نیز پخش می کنند. بیشتر خط ملودی نوحه ها و مداحی ها نیز به صورت غمگین و احساسی می باشند و نت ها باعث می شود تا غم آن از دست رفته حس شود. بیشتر افراد جامعه نیز گاهی ترجیح می دهند این دسته از موزیک ها را به تنهایی گوش دهند و برعکس موزیک های شاد که همه دوست دارند در کنار یکردیگر باهم بشنوند. 

شاد یا غمگین؟ 
این که موزیک شاد را گوش بدهیم یا موزیک غمگین امری کاملا خود مختار است و هر شخصی می تواند در هر حالی که باشد موزیک مورد علاقه اش را بشنود. اگر دچار سردرگمی و گیجی هستید می توانید به انواع موزیک های شاد و غمگین از طریق سایت آی ریتم گوش بدهید و موزیک تان را انتخاب کنید. به همین منطور می توانید به آدرس سایت ireetm.com مراجعه نمایید و موزیک تان را آنلاین بشنوید و یا از طریق موزیک ویدئو های اختصاصی که خود کارشنسان سایت می سازند استفاده کنید و در شبکه های اجتماعی خود نیز از آن ها بهره ببرید. 
 


کد مطلب: 257200

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257200/شنیدن-آهنگ-شاد-یا-غمگین-نگاه-آی-ریتم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir