کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک زن رئیس کمیته المپیک ژاپن شد

30 بهمن 1399 ساعت 16:47


گروه ورزشی: رئیس کمیته المپیک ژاپن به دلیل اظهارات زن‌ستیزانه برکنار و یک زن جایگزین او شد.
 رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از این جابه‌جایی اظهار خشنودی کرد و آن را نشانه‌ای مهم در راستای برابری جنسیتی دانست.سیکو هاشیموتو، وزیر المپیک ژاپن، رئیس جدید کمیته برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی در این کشور شد. این ورزشکار ۵۶ ساله جانشین یوشیرو موری ۸۳ ساله شد که به دلیل اظهارات زن‌ستیزانه‌اش به ناچار از سمت خود استعفا داد.
پوشیرو موری در یکی از جلسات کمیته المپیک ژاپن گفته بود، زنان باعث طولانی شدن جلسات می‌شوند چون "زیاد حرف می‌زنند". این گفته با انتقادات فراوانی از سوی ورزشکاران، حامیان مالی بازی‌‌های المپیک و مسئولان ورزشی در داخل و خارج ژاپن روبرو شد و در نهایت موری را مجبور به کناره گیری از سمتش کرد.سیکو هاشیموتو که هفت بار در رشته‌های اسکیت روی یخ و دوچرخه‌سواری در رقابت‌های المپیک شرکت کرده، گفته از هیچ کوششی برای برگزاری موفقیت‌آمیز این بازی‌ها در توکیو فروگذاری نمی‌کند. او تعیین مقررات ویژه کرونا را رأس وظایفش دانسته است.هاشیموتو پیش از انتصاب به این پست از سمت وزارتش کناره گیری کرد. او عضو حزب محافظه‌کار لیبرال دموکرات است که حزب نخست‌وزیر کنونی ژاپن هم هست.
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گزینش سیکو هاشیموتو به سمت ریاست کمیته المپیک ژاپن را "مناسب‌ترین انتخاب" نامید و آن را نشانه‌ای مهم برای برابری جنسیتی دانست.
باخ گفته هاشیموتو به دلیل سوابق سیاسی‌اش "تجربیات سودمند سیاسی" با خود به کمیته المپیک می‌آورد و این باعث می‌شود که در زمان پاندمی کرونا بازی‌های المپیک و پارالمپیک در ژاپن با امنیت بیشتری برگزار شود.به دلیل همه‌گیری کرونا بازی‌های المپیک که می‌بایست در سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شد، به تعویق افتاد و قاعدتا باید تابستان سال جاری میلادی برگزار شود.کمتر از شش ماه به زمان تعیین شده برای شروع رقابت‌‌های المپیک مانده و ژاپن همچنان درگیر پاندمی کروناست. در بیشتر شهرهای این کشور از جمله کلان‌شهر توکیو همچنان مقررات و محدودیت‌های کرونایی پابرجاست.۸۰ درصد مردم ژاپن مخالف برگزاری المپیک در تابستان امسال هستند.

 


کد مطلب: 257221

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257221/یک-زن-رئیس-کمیته-المپیک-ژاپن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir