به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۲۵۷۲۳۶

گرسنگی در سوریه بی‌سابقه است

گرسنگی در سوریه بی‌سابقه است
گروه بین الملل: برنامه جهانی غذا، وابسته سازمان ملل، می‌گوید اطلاعات نگران‌کننده جدید نشان می‌دهد شمار کسانی که در سوریه گرسنه هستند از همیشه بیشتر است.
بنا به گزارش این سازمان بیش از ۱۲ میلیون نفر، یعنی حدود ۶۰ درصد جمعیت این کشور، به غذای لازم دسترسی ندارند.برنامه جهانی غذا می‌گوید با ۱۰ سال جنگ داخلی، خانوارهای سوری پس‌اندازشان را از دست داده‌اند و با گرانی افسارگسیخته نمی‌توانند مخارج زندگی را تامین کنند.این گزارش می‌گوید هزینه ماهانه غذای مورد نیاز برای یک خانواده از متوسط دستمزد بالاتر است.
کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره جنگ سوریه نیز گزارش دیگری منتشر کرده که به شدت از عاملان طولانی شدن جنگ و سکوت دیگر کشورهای جهان در برابرش انتقاد می‌کند.
در سال ۲۰۱۱ و در پی سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در سوریه این کشور گرفتار جنگی داخلی شد که برآورد می‌شود نیم میلیون کشته بر جای گذاشته است. بیش از ۷ میلیون سوری داخل این کشور آواره شدند و حدود پنج میلیون هم به کشورهای دیگر پناهنده شدند.شان اوبراین، نماینده برنامه جهانی غذا در سوریه می‌گوید گزارش جدید نشان می‌دهد که کمک‌های بین‌المللی کلیدی است و دریافت یا عدم دریافت آن فرق گرسنه سر بر بالین گذاشتن یا لقمه‌ای بر سر میز داشتن است.برآورد برنامه جهانی غذا آن است که حدود ۱.۳ میلیون سوری دچار ناامنی غذایی شدید هستند، یعنی گروهی که بدون دریافت کمک زنده نخواهند ماند. نزدیک به دو میلیون نفر هم در آستانه گرفتاری در شرایط مشابهی هستند، مگر آنکه اقدامات جدی اتخاذ شود.



 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها