به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۵۷۲۹۱

استعفا به دلیل بازداشت رهبر مخالفان

استعفا  به دلیل بازداشت رهبر مخالفان
گروه بین الملل: گیورگی گاخاریا، نخست وزیر گرجستان با انتقاد از تصمیم یک دادگاه برای صدور حکم بازداشت یک رهبر مخالفان استعفا داد.
 گاخاریا معتقد است که این حکم دادگاه می‌تواند منجر به «تشدید سیاسی» در گرجستان شود.دادگاهی در تفلیس، پایتخت گرجستان با درخواست بازداشت نیکا ملیا، رهبر حزب جنبش ملی متحد به اتهام تحریک برای «خشونت جمعی» از طریق اعتراض های ضد دولتی در سال ۲۰۱۹ موافقت کرد.نیکا ملیا که ۴۱ سال سن دارد در صورت محکومیت به ۹ سال زندان محکوم می‌شود.
مخالفان می‌گویند که این اقدام با انگیزه‌ سیاسی و ترساندن مخالفان سیاسی انجام شده است. البته حزب حاکمِ «رویای گرجستان» که آقای گاخاریا عضوی از آن است، این موضوع را انکار کرده است.با این حال  گاخاریا با اعلام اینکه تصمیم به ترک دفترش گرفته‌ است، گفت که این تصمیم می‌تواند با تشدید وضعیت دوقطبی در کشور، آرامش جامعه را بر هم زند.
 ملیا، اتهام‌های دادستانی علیه خود را بی‌اساس عنوان کرد.گرجستان پس از انتخابات مجلس در ماه اکتبر سال گذشته در بحران فرو رفت. احزاب مخالف دولت معتقد بودند که در نحوه برگزاری و شمارش انتخابات مجلس، تخلف گسترده صورت گرفته است.تحلیلگران سیاسی بر این باورند که حبس نیکا ملیا بر بحرانی شدن اوضاع می‌افزاید.

 
برچسب ها: گرجستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها