به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۲۵۷۲۹۴

ملی‌پوش اسکی:جای خالی زرگری اذیتمان کرد

ملی‌پوش اسکی:جای خالی زرگری اذیتمان کرد
گروه ورزشی: عاطفه احمدی در پایان روز نخست مسابقات اسکی قهرمانی جهان می‌گوید: سمیرا زرگری اجازه نداد که حواشی عدم حضورش روی تیم ملی تاثیر بگذارد، اما جای خالی او اذیتمان کرد.مسابقات قهرمانی جهان اسکی آلپاین به میزبانی کورتینا ایتالیا در حال برگزاری است و ۸ ملی‌پوش ایران در قالب تیم‌های زنان و مردان به این مسابقات اعزام شده‌اند.ورزشکاران ایران در روز نخست در مارپیچ بزرگ به رقابت با حریفان خود پرداختند که در بخش زنان عاطفه احمدی به عنوان اولین زن ایران به مانش دوم این مسابقات راه پیدا کرد و در پایان چهل و ششم شد.احمدی در مورد حضور در مانش دوم مارپیچ بزرگ قهرمانی جهان  گفت: اولین زن ایرانی هستم که به فینال مارپیچ بزرگ قهرمانی جهان راه پیدا کرده‌ام. دوره قبل هم در مارپیچ کوچک تاریخ ساز شدم و انتظارت خیلی بیشتری از خودم داشتم اما تمام توانم را گذاشتم و خیلی خوشحالم که توانستم پرچم ایران را در لیست ۶۰ نفر برتر دنیا قرار بدهم.او افزود: شرایط فوق‌العاده سخت بود اما همگی تمام توانمان را گذاشتیم. سطح مسابقات از دو سال قبل خیلی بالاتر و پیست فوق‌العاده یخ‌زده بود.

احمدی در مورد اینکه اسکی‌بازان ایران بدون تمرین در کورتینا در مسابقات شرکت کرده‌اند، گفت: در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ حدود ‌۱۰ روز زودتر به محل مسابقات رسیدیم و تمرین کردیم، به همین دلیل با برف و آب‌وهوای آنجا آشنا شدیم و از نظر روحی هم آماده‌تر بودیم، علاوه بر این در ایران و قبل از اعزام هم تمرینات زیادی داشتیم اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پیست‌های ایران دیر باز شدند و تنها حدود دو هفته تمرین کردیم.
او افزود: امسال یک روز قبل از مسابقه به کورتینا آمدیم و در روز مسابقه برای اولین بار اسکی کردیم. این شرایط روی نتایج خیلی تاثیرگذار بود. اگر ۱۰ روز زودتر می‌آمدیم شرایط تغییر و به برف و یخ اینجا عادت می‌کردیم، در نتیجه اختلاف‌هایمان برطرف می‌شد و عملکرد قابل قبول‌تری از خود نشان می دادیم.این اسکی باز با بیان اینکه شرایط تمرینی ما نسبت به ورزشکاران اروپایی متفاوت‌ است، تاکید کرد: امکانات، تعداد مربیان، تعداد روزهای تمرین و برف ما خیلی کمتر و متفاوت‌تر است. همه این مسائل روی کار اسکی‌باز تاثیر می‌گذارد و نمی‌شود آنها را نادیده گرفت، چون اسکی وابسته به برف، سیستم و تکنولوژی است و اگر این امکانات فراهم نباشد، ورزشکار هر اندازه هم که قوی باشد از نظر فنی عقب می‌ماند.

او در مورد عملکرد تیم ملی اسکی زنان ایران در روز نخست مسابقات گفت: ۴ ورزشکار زن بودیم که فقط من و خانم عباسی به خط پایان مانش اول رسیدیم اما متاسفانه خانم عباسی به فینال راه پیدا نکرد. سه سال است که نفر اول ایران هستم و می‌شد حدس زد که در قهرمانی جهان هم عملکرد بهتری داشته باشم، اما شرایط خیلی سخت بود، همه زحمت کشیدند و تمام تلاش خود را کردند اما مسابقه برد و باخت دارد.احمدی در پاسخ به این سوال که حواشی مربوط به ممنوعیت خانم زرگری (سرمربی تیم) برای حضور در کورتینا بر تمرکز و عملکردتان تاثیرگذار بود؟ بیان کرد: خوشبختانه خانم زرگری نگذاشتند حواشی به تیم ملی برسد و هیچ تاثیری روی ما نگذاشت. فقط جای خالی او حس می‌شد که خیلی اذیتمان کرد، چون خانم زرگری همه جوره برای تیم اسکی ایران امتیاز مثبتی محسوب می‌شود و وقتی که نیست خیلی چیزها لنگ می‌ماند.

او افزود: اگر خانم زرگری می‌آمد فشارها از روی آقای کلهر(سرمربی تیم ملی مردان) برداشته می‌شد و تقسیم کار صورت می‌گرفت. ضمن اینکه ما به مربی خودمان عادت داشتیم. خانم زرگری به المپیک اعزام شده و در دوره قبل قهرمانی جهان هم هدایت تیم ملی را برعهده داشت به همین دلیل شرایط را کامل می‌دانست و اگر بود شاید نتایج ما هم فرق می کرد.احمدی در پایان گفت: اسکی یک ورزش وابسته به امکانات، برف، سیستم و تکنولوژی است، به همین دلیل خواهش می‌کنم از ما توقع بیش از حد نداشته باشید. همه جنگیدیم، تمام توانمان را گذاشتیم و با درد، آسیب و خستگی به هتل آمدیم. می‌دانیم که شانس مدال نداریم اما تمام توان خود را برای کشورمان می‌گذاریم. خواهش می‌کنم وقتی در سیستم نیستید، قضاوت نکنید. امیدوارم شرایط و حمایت از اسکی بیشتر و بهتر شود تا مثل سایر ورزش‌ها شانس کسب مدال در قهرمانی جهان و المپیک داشته باشیم.
عاطفه احمدی، فروغ عباسی، صدف ساوه شمشکی و مرجان کلهر چهار اسکی‌باز زن ایران در مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا هستند که روز شنبه، دوم اسفند در ماریپچ کوچک به رقابت با ورزشکاران کشورهای دیگر می‌پردازند.
برچسب ها: سمیرا زرگری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها