به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۵۷۳۲۳

شكایت آمریکا علیه هکرهای کره شمالی

شكایت آمریکا علیه هکرهای کره شمالی
گروه بین الملل: کشمکش بر سر حملات سایبری بزرگ است: کره شمالی به علت تحریم‌ها و اوضاع وخیم اقتصادی خود احتیاج مبرم به پول دارد. این کشور برای تامین بودجه مالی و هزینه‌های نظامی خود دست به دامان هکرها شده و به حملات سایبری روی آورده است.
وزارت دادگستری آمریکا علیه سه هکر کره شمالی که در خدمت وزارت اطلاعات آن کشور هستند، شکایت کرده است. اتهام آنان حملات سایبری ویرانگر اعلام شده است. گفته می‌شود که این هکرها برای تامین نیازهای مالی دولت کره شمالی اقدام به حمله سایبری با هدف سرقت رمز حساب‌های ارزی و همچنین پول به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نموده‌اند.آن‌ها بر آن بوده‌اند که از طریق حملات سایبری به بانک‌ها و شرکت‌های برخی از کشورها مبلغ یادشده را به چنگ آورند. افزون بر آن گفته شده است که آن‌ها برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی سامانه‌های مجازی ایجاد کرده‌اند.دولت کره شمالی در حملات سایبری خود اهداف مختلفی را دنبال می‌کند. بخشی از این حملات سایبری با هدف انتقام گرفتن از مخالفان صورت می‌گیرد. این در حالی است که کسب درآمد و دسترسی غیرقانونی به پول برای تامین نیازهای مالی دولت این کشور نیز از دیگر دلایل این حملات اعلام شده است.به عنوان نمونه می‌توان به حمله سایبری سال ۲۰۱۴ هکرهای کره شمالی به شرکت سینمایی سونی اشاره کرد.در نوامبر سال ۲۰۱۴ و پس از اکران فیلم مصاحبه که تولید شرکت سونی بود، هکرها با حمله سایبری به رایانه‌های این شرکت، شبکه کامپیوتری آن را به مدت چندین هفته از دسترس خارج ساختند.
فیلم مصاحبه تصویری هجوآمیز از رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون نمایش داده بود.بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا، سه هکر از کشورهای کره شمالی، روسیه و چین در این حملات سایبری نقش داشته‌اند.یکی از این سه هکر، پارک این هیوک نام دارد که از شاغلان وزارت اطلاعات کره شمالی است. در سال ۲۰۱۸، وزارت دادگستری آمریکا علیه این فرد به علت حمله به شرکت سونی شکایت کرده بود.گفته می‌شود که هکرهای فعال در شبکه اطلاعاتی کره شمالی در سال‌های گذشته بارها تلاش کرده‌اند به بخشی از پول‌های موجود در بانک‌های کشورهای ویتنام، بنگلادش، مالت و مکزیک دسترسی پیدا کنند.بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، کره شمالی هزاران هکر را به خدمت گرفته است.هدف از حملات سایبری این هکرها دسترسی به موسسات و شرکت‌ها و یا ورود به رایانه‌های دانشمندان و پژوهشگران کشور کره جنوبی است.گفته می‌شود که کره شمالی با استفاده از این شبکه گسترده هکرها بر آن است تا بر میزان درآمدهای مالی خود بیافزاید.بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، کره شمالی بخشی از هزینه‌های مربوط به برنامه تولید جنگ‌افزارهای هسته‌ای خود را از طریق حملات سایبری تامین می‌کند.جان دمرس، مسئول امور مربوط به امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا هکرهای وابسته به وزارت اطلاعات و دولت کره شمالی را در شمار خبره‌ترین هکرهای جهان دانسته است.
به عنوان نمونه گفته می‌شود که کره شمالی مسئول حمله سایبری با باج‌افزار واناکرای در سال ۲۰۱۷ بوده است.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها