به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۵۷۳۴۳

اثر بخشی دارو‌های ضد انعقاد خون بر درمان کرونا

اثر بخشی دارو‌های ضد انعقاد خون بر درمان کرونا
گروه علمی: پژوهشگران آلمانی در بررسی‌های خود، تاثیر مثبت دارو‌های رقیق‌کننده خون در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را تایید کردند. پژوهشگران آلمانی تحقیقاتی را  بر تاثیر دارو‌های رقیق‌کننده خون در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام داده اند.از زمان مشاهده مقدار قابل توجهی از لخته‌های خون در بیماران مبتلا به کووید ۱۹، درمان برخی از این بیماران با دارو‌های رقیق‌کننده خون در دستور کار مراکز درمانی آلمان قرار گرفته است. در حال حاضر پژوهشگران آلمانی به دنبال نتایج بیشتر در خصوص اثربخشی این روش درمانی هستند.
 
بنیامین اوندروشکا، رئیس مؤسسه پزشکی قانونی آلمان گفت: کالبدشکافی پیکر‌های جان‌باختگان کووید ۱۹ نشان داده که حتی با وجود استفاده از دارو‌های ضد انعقاد خون ممکن است در رگ‌های ریوی برخی از این بیماران لخته‌های خون وجود داشته باشد. در ماه مه سال گذشته حین کالبدشکافی در هامبورگ مشخص شد که بیماری کووید ۱۹ در بسیاری موارد منجر به ترومبوز لخته شدن خون و آمبولی ریه می‌شود. از آن پس بود که خط مشی درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر آلمان تغییر کرد. به پزشکان توصیه شده که بسته به پیشرفت بیماری، برخی از بیماران خود را با دارو‌های ضد انعقاد خون درمان کنند.

مؤسسه پزشکی قانونی آلمان تمامی ۷۳۵ مورد مرگ‌ و میر مرتبط با کووید ۱۹ در هامبورگ را در سال ۲۰۲۰ بررسی کرد.در ۶۱۸ مورد از این موارد علت مرگ، همین بیماری تشخیص داده شده است. در ۷درصد از موارد که بالغ بر حدود ۵۰ مورد می‌شود، اگرچه آلودگی به ویروس کرونا وجود داشته، اما عفونت عامل مرگ نبوده است. در سایر موارد که بالغ بر نزدیک به ۷۰ مورد می‌شود، یا نزدیکان متوفی به کالبدشکافی رضایت نداده ند یا اینکه مدارک و شواهد بیماری تکمیل نبوده است.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها