به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۲۵۷۳۶۳

حقیقت زندگی

حقیقت زندگی
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس ششم :سکوت
زندگی امروز بشر به شکلی دراومده که باعث میشه همیشه ذهن و روح درگیر افکار و انرژی منفی باشن .
به سبک زندگی خودتون نگاه کنین، از وقتی که از خواب بلند میشین تا وقتی دوباره به خواب میرین، چقدر وقت رو صرف خودتون میکنین ؟
گرفتاریهای مالی و عاطفی ، اخبار ، مدیا و اینترنت از ذهن شما چه چیزی ساخته ؟
ذهن شما وقتی درگیر موارد این چنینی هست ، جایی برای افکار و انرژی مثبت و سازنده در خودش پیدا نمیکنه و اینجاست که تکنیک سکوت میتونه خیلی به شما کمک کنه .
برای 3 روز شروع کنین به سکوت کردن و به اطرافیان و نزدیکانتون هم بگین که سکوت شما یه تمرینه .
فقط حرفهای ضروری بزنین ، از هر نوع بحث با هر موضوعی فاصله بگیرین و وقت آزادتون رو به مطالعه یا گوش کردن به موسیقی فاخر اختصاص بدین .
سکوت کلامی و فیلتر کردن ورودیهای کم ارزش ، کم کم باعث میشه ذهن شما شروع کنه به سکوت کردن .
ممکنه در ابتدا سخت به نظر برسه ، اما به زودی متوجه میشین که اتفاقات جالبی داره میفته .
در مورد سکوت کلامی ، بعد از مدتی میبینین که برای حرف و گفته خودتون ارزش بالاتری در نظر میگیرین و فقط وقتی صحبت میکنین که لازم باشه و بی جهت توی هر گفتگویی شرکت نمیکنین و به سمت عمل گرایی هدایت میشین .
به قول معروف :
دوصد گفته چو نیم کردار نیست
تکرار سکوت کلامی که منجر به سکوت ذهن شما میشه ، نتایج فوق العاده ای براتون به همراه داره .
یکی از مهمترین نتایجی که به دست میارین اینه که آرامش درونی شما شروع میشه چون ذهن شما درگیر مسائلی نمیشه که اهمیت ندارن . اینطور نگاه کنین؛ ورودی ذهنتون رو روی افکار و انرژیهای منفی و اشغال کننده بستین و تازه ذهن شروع میکنه به آرامش پیدا کردن .
 
نتیجه بعدی اینه که وقتی ذهن شما داره آرامش رو تجربه میکنه ، جا باز میشه برای افکار و انرژیهای مثبت و تازه متوجه پتانسیل ها و قابلیت های حقیقی خودتون میشین و میبینین که چقدر راحت دارن روی اهداف و مسیر رسیدن به اهدافتون تمرکز میکنین .
یه نتیجه فوق العاد دیگه هم دارین ، ذهن شما کم کم عادت کرده جلوی افکار منفی رو بگیره و باعث میشه شما به راحتی ناراحت نشین و هر اتفاقی به این سادگیها نمیتونه شما رو برنجونه .
برای رسیدن به اهداف مثبت و سازنده ، شما نیاز به آرامش و تمرکز دارین و این آرامش و تمرکز به دست نمیاد مگر با سکوت ذهن و سکوت ذهن شما نتیجه سکوت کلام شماست .
از حرفهای بیهوده دوری کنین ، تو بحثهای بی فایده شرکت نکنین ، از غیبت و دروغ فاصله بگیرین ،ورودیهای ذهنتون رو فیلتر کنین ، مطالعه رو جایگذین وب گردی و اینستاگرام گردی کنین ، با این روش درون ذهنتون جا رو برای اتفاقات خوب و افکار مثبت و سازنده باز کنین .
 
  
تا همیشه با حقیقت زندگی
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها