کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درست كردن كابینه برای كاندیداها شبیه جك است

جذابیتی برای رای دادن مردم وجود ندارد

1 اسفند 1399 ساعت 16:31


گروه سیاسی: یک فعال سیاسی گفت: کار کسانی که برای خودشان کابینه درست می‌کنند در حالی که صلاحیتشان برای انتخابات تایید نشده است شبیه جک است؛ امروز مردم به این چیزها رای نخواهند داد.
ابراهیم نکو، اظهار کرد: در گذشته یعنی سال 1398 انتخاباتی داشتیم که به نوعی دلسردی مردم از جریان‌ها و جناح‌های سیاسی را نشان داد. شاهد استقبال قابل توجهی از انتخابات گذشته مجلس نبودیم و در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها مشارکت به طور محسوسی نسبت به انتخابات پیشین پایین آمده بود.  آن انتخابات و نوع مشارکت مردم یک پیام سیاسی بود که اگر هر حزب و جناحی آن را درک می‌کرد می‌توانست با برنامه ریزی‌های منطقی، جامعه پسند و مردم پسند برای افزایش مشارکت مردم در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی طرحی داشته باشد.
وی ادامه داد: آن چیزی که من می‌بینم این است که هیچ کدام از جناح‌ها جذابیت لازم برای بالابردن مشارکت مردم را ندارند. به بیان دیگر آن طور که باید پیام سیاسی مردم را دریافت نکرده اند. برخی از آن‌ها با شکل و شمایل آماده شدن برای دوران رقابت‌های مجلس گذشته قد علم کردند و با شیوه‌های خاصی که برخی‌هایش هم خنده دار است وارد فضای مجازی شدند که بتوانند خودی نشان دهند.این نماینده سابق مجلس با اشاره به عدم رضایتمندی مردم از جناح‌ها و احزاب گفت: می‌بینیم مجلسی تحت عنوان مجلس انقلابی شکل می‌گیرد؛ اما در برخی تصمیمات مثل مسائل مالی مغایرت جدی با آرمان‌های انقلاب وجود دارد. برخی مصوباتشان آشکارا منافعی برای آحاد مردم ندارد. با توجه به پیام مردم در انتخابات مجلس و با توجه به نوع عملکرد این مجلس و دولت مردم هنوز موافق مشارکت سیاسی نیستند. مردم هر روز تحت فشار هستند و معیشتشان دچار مشکل شده است. در چنین حالتی اینکه برای خودشان کابینه درست می‌کنند در حالی که صلاحیتشان برای انتخابات تایید نشده است شبیه جک است؛ امروز مردم به این چیزها رای نخواهند داد. مردم به درجه ای از رشد رسیده اند که بدانند کدام شعارها امکان عملیاتی شدن دارند و کدام نه.
وی ادامه داد: از بعضی کاندیداهای بالقوه باید سوال کرد تو چگونه به این پختگی رسیدی که کابینه ای تشکیل داده‌ای که برخی از آن‌ها مشخصا صلاحیت حضور در کابینه را ندارند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان عموما رقیب هم بودند، اما امروز شرایط مشابهی دارند. اصلاحات دچار ترک‌های سیاسی شده است و این ترک‌ها در بدنه پایین دست جامعه دیده می‌شود. در استان‌های برخورداری مثل تهران یاس و ناامیدی در بدنه اصلاح‌طلبی وجود دارد و شهرستان‌های دور مردم ناراضی هستند. از سوی دیگر من نسبت به تشکیل اجماع اصلاح طلبان اعتراض دارند.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان نشان دادند در انتخابات با چالش‌های جدی رو به رو خواهند بود. اصولگرایان هم نشان دادند در قامت وکیل مردم نتوانستند آنگونه که باید در حوزه‌های مهمی مثل اقتصاد، فرهنگ و معیشت مردم اثر گذار باشند. احتمال حضور بخشی از اصولگرایان به صورت مجزا در این انتخابات هم وجود دارد که آن‌ها را با مشکل بیش تری رو به رو می‌کند. حالا با این مشکلات کابینه‌ای هم معرفی می‌کنند؛ با جو سازی نمی‌شود شو رو شوق انتخاباتی ایجاد کرد.

 


کد مطلب: 257373

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257373/جذابیتی-رای-دادن-مردم-وجود-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir