کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای بسته‌های هدیه اپراتورها چیست؟

تجارت نیوز , 1 اسفند 1399 ساعت 17:46


گروه اقتصادی: چندی پیش گزارش‌های را با موضوع بسته‌های هدیه‌ای که اپراتورهای تلفن همراه در مناسبت‌های مختلف ارائه می‌کنند، منتشر کرد. این گزارش‌ها به بسته رایگان همراه اول برای دهه فجر، اینترنت هدیه روز مادر ایرانسل و بسته های رایگان همراه اول و ایرانسل، اختصاص داشت.تعدادی از خوانندگان اما در پیام‌های خود از اینکه با وجود فعال کردن بسته‌های‌ هدیه همراه اول، از شارژ آنها کم شده است، گلایه کرده بودند. این اپراتور البته به تجارت‌نیوز توضیح داد که بسته هدیه، مختص ترافیک داخلی بوده است اما برخی کاربران می‌گویند، هیچ سایتی را نتوانستند با آن باز کنند.تعدادی از مخاطبان نیز مشکلات مشابهی با بسته هدیه ایرانسل داشتند؛ یا بسته برای آنها رایگان نبوده یا فعال نشده است. برخی هم از اینکه فقط به ترافیک داخلی اختصاص داشته، گلایه داشتند.

بسته تمام شود، تعرفه آزاد محاسبه می‌شود
به گفته پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، اپراتورهای تلفن همراه، بسته‌های هدیه خود را با کسب مجوز از سازمان تنظیم مقررات، در مناسبت‌های مختلف تخصیص می‌دهند.او می‌‌گوید: این بسته‌ها، مختص ترافیک داخلی است؛ در صورتی که مشترکان، بسته عادی اینترنت نداشته باشند و بدون مدیریت زمان و مصرف از هدایا استفاده کنند، ممکن است بسته به پایان برسد و در ادامه، مصرف کاربر بر اساس تعرفه آزاد محاسبه شود. در نتیجه او به صورت ناگهانی با قبضی با مبلغ نامتعارف، روبه رو می‌شود.

مصرف آزاد اینترنت را مسدود کنید
قره‌داغی توصیه می‌کند که کاربران، برای جلوگیری از این حالت هم باید به مدیریت مصرف و زمان توجه داشته باشند و هم می‌توانند مصرف آزاد اینترنت خود را مسدود کنند.به گفته او، این کار برای مشترکان همراه اول با شماره‌گیری *۱۰۰*۱۱۳# و برای مشترکان ایرانسل با کد دستوری *۵۵۵*۳*۲*۳# امکان‌پذیر است.این مقام مسئول البته تاکید می‌کند اگر فردی انتقادی از بسته‌های هدیه اپراتورها دارد، می‌تواند شکایت خود را همراه با مستندات مربوطه، در سامانه ۱۹۵ ثبت کند.


کد مطلب: 257394

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257394/ماجرای-بسته-های-هدیه-اپراتورها-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir