کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا مصرف زینک باعث درمان کرونا می شود؟

1 اسفند 1399 ساعت 18:42


گروه علمی: آیا ویتامین سی و زینک می توانند به مقابله با کرونا کمک کنند؟ جواب منفی است؛ حتی در دوز بالا هم تأثیری ندارند.با وجود رواج استفاده از ویتامین سی و زینک در مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا یا کاهش شدت آن ها، این تحقیق جدید نشان داد مصرف این دو مکمل هیچ تأثیر مثبتی بر افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در خانه قرنطینه شده بودند نداشت.در حقیقت یافته های تحقیق به قدری قابل توجه نبودند که پژوهش خیلی زود متوقف شد.محققان دست اندرکار در این پژوهش می گویند نتیجه ی مصرف این مکمل ها به آن خوبی که انتظار می رفت نبود.

در این تحقیق ۲۱۴ فرد بزرگسال مبتلا به کرونا شرکت داشتند که در خانه دوران نقاهت بیماری خود را سپری می کردند. شرکت کنندگان به ۴ گروه تقسیم شدند. به یک گروه مکمل ویتامین سی داده شد، به گروه دیگر مکمل زینک و به گروه سوم هر دو مکمل. گروه چهارم تحت مراقبت استاندارد از جمله استراحت و مصرف مایعات و داروهای کاهش دهنده تب، قرار گرفتند و هیچ مکملی مصرف نکردند.به گفته ی این محققان دوز بالای زینک، ویتامین سی یا هر دو مکمل علائم بیماری کووید-۱۹ را کاهش نداد.با این حال، دوز بالای این مکمل ها برای بیمارانی که آن ها را مصرف کرده بودند عوارض ناخوشایندی ایجاد کرده بود.گروهی که مکمل مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که تحت مراقبت عادی قرار گرفته بودند، عوارض شدیدتری (حالت تهوع، اسهال و انقباضات شکمی) را تجربه کرده بودند.

تحقیقات ادامه دارد
دانشمندان کماکان به تحقیق درباره ی کاربرد ویتامین ها و مکمل ها در درمان بیماری کرونا ادامه می دهند.در حال حاضر تحقیقاتی درباره ی تأثیر ویتامین دی در حال انجام است که علاوه بر نقشی که در رشد استخوان ها دارد، از خواص ضد التهابی هم برخوردار است.محققان آمریکایی و چینی با تزریق دوزهایی از ویتامین سی به بیماران سعی دارند متوجه شوند که آیا این ویتامین به افرادی کمک می کند که به دلیل نارسایی تنفسی شدید به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا می کنند.تحقیقات بیشتری هم درباره ی نقش پیشگیرانه ی مکمل هایی مانند ویتامین سی و زینک در ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در حال انجام است.با این حال، بر اساس تحقیقی که پیشتر در همین مطلب از آن صحبت شد از قرار معلوم مصرف ویتامین سی و زینک تأثیری در کاهش دوره ی نقاهت بیماری کرونا ندارد.


کد مطلب: 257411

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257411/آیا-مصرف-زینک-باعث-درمان-کرونا-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir