به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۵۷۵۰۱

مصونیت‌دهی‌ فوق‌العاده فایزر بعد از دوز اول

مصونیت‌دهی‌ فوق‌العاده فایزر بعد از دوز اول
گروه علم و فناوری: طبق نتایج یک پژوهش در اسرائيل، تزریق دوز اول واکسن فایزر نیز می‌تواند مصونیت‌دهی بالایی ایجاد کند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که تاثیر واکسن فایزرـ بایون‌تک در این کشور بسیار مثبت بوده است.
یک بررسی مطالعاتی جدید در ارتباط با واکسیناسیون با واکسن مشترک دو شرکت آمریکایی و آلمانی فایزر ـ بایون‌تک در اسرائيل نشان می‌دهد که این واکسن حتی پس از تزریق اولین دوز نیز مصونیت بسیار بالایی علیه ویروس کرونا ایجاد کرده است. 
به گفته مرکز درمانی "شیبا" در نزدیکی تل‌آویو، ۱۵ تا ۲۸ روز بعد از تزریق دوز اول این واکسن میان هفت هزار و ۲۱۴ تن از کارکنان این بیمارستان کاهش ۸۵درصدی ابتلای علامت‌دار به ویروس کرونا مشاهده شد. در همین مدت از ابتلای بدون علامت نیز در میان افراد تحت بررسی، ۷۵ درصد کاسته شده است.
آرنون آفک، مدیرکل مرکز درمانی شیبا می‌گوید، این نتیجه می‌تواند تکیه‌گاهی برای دولت بریتانیا باشد تا تصمیم خود برای واکسیناسیون شهروندانش با یک دوز را عملی کند. دولت بریتانیا تصمیم گرفته که فاصله زمانی میان تزریق اولین و دومین دوز واکسن فایزرـ بایونتک را به ۱۲ هفته افزایش دهد تا بتواند شهروندان بیشتری را هرچه سریع‌تر واکسینه کند.شرکت داروسازی فایزر توصیه کرده بود که فاصله زمانی تزریق این دو دوز سه تا چهار هفته باشد.یافته‌های قبلی حاکی از آن بودند که یک هفته پس از تزریق دوز دوم ابتلای علامت‌دار به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
بر اساس داده‌های اولیه شرکت بیمه درمانی کلالیت، میزان مصونیت‌دهی واکسن فایزر ۹۴ درصد اعلام شده بود. تزریق واکسن فایزر در اسرائیل ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آغاز شد. واکسیناسیون عمومی در اسرائیل در مقایسه با سایر کشورها بسیار سریع پیش رفت. این کشور با ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت خود در واکسینه کردن شهروندانش در سطح جهان پیشگام محسوب می‌شود.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها