به روز شده در ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۰۳:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۵۷۶۹۴

چگونه آرامش روانی خودرادرمقابل کروناحفظ کنیم

چگونه آرامش روانی خودرادرمقابل کروناحفظ کنیم
گروه جامعه: یک روان‌شناسی گفت: عدم انتقال مطالب هراس آفرین و بدون منبع، توجه به توصیه‌های پزشکان معتمد و گسترش مهارت‌های آرامش آفرین نظیر ورزش، موسیقی و ذکر و یاد خدا؛ ازجمله عوامل مؤثر در کاهش اضطراب ناشی از بروز کروناست.لیلا میررضایی  در ابطه با چگونگی حفظ آرامش روانی در مقابل کرونا، اظهار کرد: رسانه ملی باید در شبکه‌های مختلف و برنامه‌های پربیننده، زمان گفت‌وگو و اطلاع‌رسانی مناسب جهت همکاران روان‌شناس و مشاوره اختصاص دهد؛ اینکه یک پزشک در شبکه خبر از آرامش ذهنی مهارت‌های کنترل استرس سخن بگوید، منطقی وخردمندانه نیست.وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت روانی در دهه اخیر، گفت: باید بودجه لازم جهت سازمان روان‌شناسی و مشاوره در نظر گرفته شود، انسان عصر موبایل‌های هوشمند باید خودش هم هوشمند باشد که در این زمان حضور در خانه، رعایت نکته‌های پزشکی و آگاهی افزایی روان شناختی براساس منابع معتبر بسیار مفید است.
 
میررضایی خاطرنشان کرد: اختلال بیمار انگاری، اختلال اضطراب فراگیر و اختلال وسواس جبری بیمارگرایی از مهم ترین نتایج ترس سایبری از این ویروس است که باید دقت کنیم ترس از کرونا به اضطراب از آن تبدیل شود.این روانشناس ادامه داد: در اضطراب فرد به جهت فشارهای روانی بسیار به نوعی درماندگی و یاس می‌رسد. سازمان روانشناسی و مشاوره با بهره‌مندی از تجربیات و مهارت‌های بزرگان، با تمرکز بر سلامت منهای دارو می‌تواند آرامش درونی ایجاد کند.وی با اشاره به راهکارهای کاهش اضطراب ناشی از کرونا، عنوان کرد: کم کردن زمان افکار منفی به موضوع، مهارت آموزی هوشمندانه برای تقویت مکانیسم‌های روانی با امید آفرینی، مرور توانمندی‌های فردی خودمان و کاهش تلقین‌های منفی از موارد مهم در کاهش اضطراب ناشی از مووضع بیماری کروناست.

میررضایی اضافه کرد: دور شدن از فضاهای ناشناخته و اشخاص منفی‌گرا، داشتن جایگزین‌های جذاب در برنامه‌های ذهنی، ماندن در خانه، توجه ویژه به کودکان و افزایش بازی‌های کودکانه در درون خانواده، برنامه ریزی جهت خانه تکانی شب عید، دانش افزایی جهت پیشگیری‌های هوشمندانه، انتقال نکردن مطالب هراس آفرین و بدون منبع، توجه به توصیه‌های پزشکان معتمد و آشنا کردن و گسترش مهارت‌های آرامش آفرین نظیر ورزش، موسیقی، ذکر و یاد خدا؛ از جمله عوامل مؤثر و کاهش دهنده اضطراب و کسب آرامش در زمان بروز کرونا و مواجه با این موضوع است.