به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۵۷۷۰۸

انتشار داستان‌هایی از شاهنامه برای بچه‌ها

انتشار داستان‌هایی از شاهنامه برای بچه‌ها
گروه فرهنگی: بازنویسی داستان‌هایی از «شاهنامه» به قلم زینب یزدانی منتشر شده است.به گزارش ایسنا، مجموعه داستان‌های شاهنامه در ۹ جلد، هر کدام در ۴۰ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان در انتشارات تیرگان برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.کاوه دادخواه،  زال و سیمرغ،  زال و رودابه، هفت خوان رستم، رستم و سهراب،  هفت خوان اسفندیار، رستم و اسفندیار،  رستم و سیاوش و بیژن و منیژه عنوان‌هایی است که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته شده است. 
 
زینب یزدانی درباره بازنویسی کتاب‌های ادبی کهن برای بچه‌ها می‌گوید: بازنویسی  یک اثر، حفظ ویژگی‌های کلی متن بدون کوچک‌ترین دخل و تصرف اساسی در متن است. بازنویسی، برگردان متون کهن (شعر یا نثر) به نثر امروزی و زدودن کهنگی متن از چهره آن است؛ بی آن‌که مفهوم و محتوا دگرگون شود. اما آن‌چه در بازنویسی باید بدان توجه شود این است که در بازنویسی مقصود تنها ساده کردن متن است و تغییر فقط در محدوده زبانی انجام می‌گیرد و بازنویس متن اصلی را تمام و کمال حفظ می‌کند بدون آن‌که چیزی به آن بیفزاید یا از آن بکاهد.
برچسب ها: شاهنامه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها