به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۲۵۷۷۱۵

تداوم هوای «قابل قبول» پایتخت

تداوم هوای «قابل قبول» پایتخت
گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای ‌تهران، هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۳ اسفند ماه) در شرایط قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.به گزارش ایسنا، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبح امروز (۳ اسفند ماه) حاکمیت جو ناپایدار از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری کرده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته است.
کاهش تندی باد طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به‌دنبال خواهد داشت. در اواخر وقت احتمال می‌رود با افزایش تندی باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و با وجود ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

با تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا (۴ اسفند ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. هرچند در برخی مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.
افزایش تدریجی تندی باد طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و با استمرار وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۴ اسفند ماه) انتظار می‌رود با وجود افزایش ترافیک شامگاهی، وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق برقرار شود.
به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۶۲ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۵ است و کیفیت هوای ‌پایتخت در شرایط قابل قبول است.
برچسب ها: هوای پاک تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها