به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۵۷۷۳۶

کاهش محدودیت‌های كرونایی در اسرائیل

کاهش محدودیت‌های كرونایی در اسرائیل
گروه بین الملل: بعد از آنکه مطالعات در اسرائیل نشان داد واکسن فایزر در این کشور ۹۸.۹ درصد در جلوگیری از بستری شدن و مرگ بیماران کووید موثر بوده، دولت درحال کاهش محدودیت‌های مربوط به ویروس کروناست.
فروشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و موزه‌ها می‌توانند باز کنند هرچند فاصله گیری اجتماعی و زدن ماسک الزامی خواهد بود.وزارت بهداشت اسرائیل می‌گوید که این اولین مرحله از بازگشت به زندگی عادی است.اسرائیل بالاترین میزان واکسیناسیون در جهان را دارد و بیش از ۴۹ درصد مردم این کشور حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.این کشور روز ۲۷ دسامبر برای سومین بار مقررات منع تردد اعمال کرد که بعد از شدت یافتن دوباره شیوع ویروس بود.با تسهیل این مقررات، مردم اکنون می‌توانند وارد مراکز خرید و گردشگری مثل باغ وحش‌ها شوند.
شماری از سایر مراکز از جمله باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها و کنیسه‌ها هم می‌توانند باز کنند. با این حال ورود به آنها نیازمند یک گواهی به نام "گذرنامه سبز" خواهد بود که بعد از واکسینه شدن برای افراد صادر می‌شود.گروه کوچکی که بعد از ابتلا به ویروس کرونا خوب شده‌اند و در حال حاضر برای دریافت واکسن واجد شرایط نیستند هم این گواهی را دریافت خواهند کرد.
این گواهی که به صورت یک اپ در تلفن‌های هوشمند قابل حمل است را وزارت بهداشت صادر می‌کند و برای شش ماه اعتبار خواهد داشت. زمان صدور کارت یک هفته بعد از دوز دوم است.
کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی هم با ۷۵ درصد ظرفیت از سرگرفته می‌شوند. با این حال سقف جمعیت در این رویدادها در فضای بسته ۳۰۰ نفر و در فضای باز ۵۰۰ نفر خواهد بود.علیرغم تسهیل محدودیت‌ها، فرودگاه‌های اسرائیل برای دو هفته دیگر باز نخواهد شد.وزارت بهداشت اسرائیل هم  گفت مطالعات نشان داده که خطر ابتلا به ویروس کرونا در میان کسانی که هر دو دوز واکسن فایزر را زده اند ۹۵.۸ درصد کاهش یافته است.براساس این بررسی واکسن فایزر ۹۸ درصد در جلوگیری از تب یا مشکلات تنفسی موثر است.بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌گوید انتظار دارد ۹۵ درصد اسرائیلی‌های بالای ۵۰ سال در دو هفته آینده واکسینه شوند.غزه هم اولین محموله از واکسن را دریافت کرد که بعد از آن بود که اسرائیل مجوز عبور آن از مرز خود را داد.یک مقام به رویترز گفت این محموله حاوی دو هزار دوز از واکسن روسی اسپوتنیک وی است که به بیمارانی تزریق می‌شود که عمل پیوند عضو انجام داده‌اند یا نارسائی کلیوی دارند.
پیشتر وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطینی برای واکسینه کردن ۱۰۰ هزار فلسطینی که در اسرائیل کار می‌کنند با وزارت بهداشت اسرائیل به توافق رسید.تصور می‌شود هم اکنون حدود ۵ میلیون فلسطینی در انتظار دریافت واکسن باشند.
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها