کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخراج از آمریكا به دلیل کار در اردوگاه نازی‌ها

3 اسفند 1399 ساعت 11:35


گروه بین الملل: آمریکا گارد سابق یک اردوگاه کار اجباری نازی ها که ۹۵ سال دارد را به آلمان مسترد کرد.
فردریک کارل برگر، که از ۱۹۵۹ تاکنون در آمریکا زندگی کرده،  از آمریکا به فرانکفورت منتقل شد.
برگر به کار به عنوان محافظ در اردوگاه کار اجباری نوئن‌گامه اذعان کرده، اما می‌گوید شاهد هیچ کشتار یا بدرفتاری با زندانیان نبوده است.دادستان ها در آلمان اکنون اتهامات علیه او را به دلیل فقدان شواهد کنار گذاشته‌اند.
قرار است پلیس از او بازجویی کند اما روشن نیست که او با اقدام قضایی بیشتری مواجه خواهد شد یا نه. کارشناسان حقوقی می‌گویند این پرونده بسته به اظهارات او می‌تواند دوباره به جریان بیافتد.سال پیش دادگاهی در آمریکا حکم استرداد او را صادر کرد، چون گفت زندانیان اردوگاه نوئن‌گامه در شرایط "فجیعی" زندگی می‌کردند و مجبور بودند آنقدر کار کنند "تا از پا در آیند."
 برگر در جریان محاکمه اذعان کرد که در زمان کار در این اردوگاه، واقع در نزدیکی هامبورگ در شمال آلمان، مانع فرار زندانیان شده بود.مونتی ویلکینسون دادستان موقت آمریکا گفت که اخراج  برگر نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد "مطمئن شود آمریکا پناهگاهی امن برای کسانی که در جنایات نازی ها علیه انسانیت و سایر موارد نقض حقوق بشر شرکت کرده اند نیست." برگر در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفت که او مجبور شده بود در این اردوگاه کار کند، مدت کوتاهی آنجا بود و هیچ سلاحی نداشت.او نسبت به اخراج خود ابراز شگفتی کرد و گفت "بعد از ۷۵ سال این کار مسخره است. باور کردنی نیست. شما دارید مرا از خانه‌ام بیرون می‌کنید."دادستان‌های آلمانی هرگز از تعقیب مقام‌های سابق اردوگاه‌های نازی دست برنداشته‌اند.در ماه جاری یک زن ۹۵ ساله به دستیاری و تشویق کشتار جمعی در اردوگاه استاتوف متهم شد. او در این اردوگاه منشی بود. همزمان یک مرد ۱۰۰ ساله هم با اتهام کار کردن به عنوان گارد در اردوگاه زاخسِن‌هاوزن روبرو شد.

 


کد مطلب: 257738

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257738/اخراج-آمریكا-دلیل-کار-اردوگاه-نازی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir