به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۵۷۷۷۸

در کدام مکان‌ها از دو ماسک استفاده کنیم؟

در کدام مکان‌ها از دو ماسک استفاده کنیم؟
گروه جامعه: شنیدن خبر استفاده همزمان از دو ماسک در کاهش انتقال ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از مردم به طور همزمان از دو ماسک استفاده کنند. اما سوال‌های زیادی مطرح و ذهن افراد را درگیر کرده است که چه ماسکی و کدام ماسک‌ها را با هم بزنیم تا برای کاهش انتقال ویروس کرونا موثر باشند.در واقع توصیه اصلی، استفاده از ماسک‌های جراحی سه لایه است. این سه لایه مختلف مانع ورود عوامل ویروسی به داخل بدن می‌شوند.برخی افراد از ماسک‌های فیلتردار استفاده می‌کنند اما باید به این نکته توجه داشت که فیلتر موجود در این نوع ماسک‌ها باعث می‌شود هوای تنفسی افراد به نحو بهتری به بیرون منتقل شود.

خطری که درباره ماسک‌های فیلتردار وجود دارد این است که اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد و از ماسک فیلتردار استفاده کند؛ باعث می‌شود قطرات تنفسی این فرد به بیرون منتقل شود و دیگران را در معرض ابتلا قرار دهد. بنابراین استفاده از ماسک‌های فیلتردار به دلیل انتشار قطرات تنفسی از طریق فیلتر توصیه نمی‌شود.زمان استفاده از ماسک سه لایه، قسمت‌های کناری صورت به طور کامل پوشیده نمی‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود از یک ماسک پارچه‌ای یا خانگی بر روی ماسک سه لایه استفاده کنید. دقت داشته باشید در ابتدا ماسک جراحی سه لایه را استفاده کنید و ماسک پارچه‌ای را بر روی آن بزنید.در واقع استفاده از دو ماسک همزمان، پوشش بهتری برای ممانعت از ورود عوامل بیماری زا ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان از کاور‌های فیت کننده برای فیت کردن و بستن منافذ دو طرف ماسک استفاده کرد.

در کدام مکان‌ها از دو ماسک استفاده کنیم؟
توصیه می‌شود در مکان‌های پر جمعیت مثل هواپیما، قطار، زمان مراجعه به اداره‌ها و بیمارستان از دو ماسک استفاده کنید. همچنین استفاده از دو ماسک همزمان در شرایط طولانی و فضای بسته توصیه می‌شود.باید به این نکته توجه داشت که استفاده همزمان از دو ماسک یکبار مصرف (جراحی) توصیه نمی‌شود. در واقع بهتر است از یک ماسک جراحی و پارچه‌ای استفاده کرد.
برچسب ها: ماسک ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها