به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۲۵۷۷۸۹

حقیقت زندگی

حقیقت زندگی
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس هشتم : شش ابزار
رسیدن به اهداف کوچیک و بزرگ، کوتاه مدت و بلند مدت، طی کردن مسیر زندگی و مبارزه با مشکلات ، حفظ انگیزه و دوری از اشتباهات تکراری برای تمام عمر،  حقیقتا کار دشواری به نظر میرسه . برای حفظ شرایط ایده آل و منحرف نشدن از مسیر حقیقی ودرست ، در این مطلب شش ابزار رو بهتون معرفی میکنیم .
  • تلاش :
    تنها کاری که همیشه و همیشه باید انجام بدین ، تلاش کردنه . هر روز باید تلاش موثرتر بشه . الیته معنی این تلاش این نیست که از خود زندگی غافل بشین ، بلکه برای رسیدن به اهداف ، تلاش نباید موقف بشه . میخوای ورزشکار حرفه ای باشی ، دکتر ، دانشمند ، فضانورد ، نویسنده ، بازیگر ، خواننده یا هر موقعیت اجتماعی دیگه ، بدون تلاش کردن به دست نمیاد . یه نگاهی به خاطرات آدمهای بزرگ و موفق دنیا در همین عناوین بنداز ، همه اونها برای رسیدن به هدفشون، سخت تلاش کردن و هر مشکلی رو پشت سرگذاشتن . از حرف و کنایه دیگران دلسرد نشدن و با به وجود اومدن مشکلات کوچیک و بزرگ ، دستاز تلاش کردن نکشیدن .
 
  • صبر :
    تلاش یه شبه و یه ساعته به جایی نمیرسه و اهداف و چیزهای ارزشمند به این سادگیها به دست نمیان . برای این که بتونی به تلاش مداوم ادامه بدی ، لازمه صبر کردن رو یاد بگیری و اینجا ضروریه که بدونی صبر با تحمل فرق داره . اگه داری وضعیت و شرایط رو تحمل میکنی ، اینو بدون که یه روز تحملت تموم میشه و دیگه طاقت نمیاری و اون روز یا اهدافت رو عوض میکنی یا دلسرد میشی یا دست از تلاش برمیداری. اما صبر کردن خیلی متفاوته ، تموم نمیشه و تو رو از پا در نمیاره . صبر کردن تا رسیدن به هدف میتونه همراهت باشه و کمکت کنه که دست از تلاش کردن نکشی .
  
  • ورزش :
    فیزیک بدنی شما برای ادامه مسیر زندگی و تلاش و کوشش ، احتیاج به رسیدگی و نگهداری داره . بهترین راه برای جلوگیری از آسیب ها و مریضی های احتمالی و علاوه بر اون حفظ شادابی و طراوت ، ورزش هست . ورزش روحیه شما رو ارتقا میده و در برابر مشکلات مسیر زندگی به شما قدرت عبور میده .
 
 
 مطالعه :
همونطور که جسم نیاز به رسیدگی داره ، ذهن شما هم به ورزش احتیاج داره و مطالعه میتونه خیلی به قدرتمند شدن ذهن شما کمک کنه . ادامه صبر و تلاش ، به یک ذهن قدرتمند احتیاج داره . ذهنی که بتونه محاسبه و تجزیه و تحلیل کنه ، چنین ذهنی به دست نمیاد ، مگر با مطالعه . مطالعه همیشگی ، در برنامه همه آدمهای موفق و بزرگ دنیا وجود داره .
 
  • مراقبه :
    در مورد مراقبه یه مطلب جداگانه و کامل رو منتشر خواهیم کرد . اما در اینجا اینطور بهش اشاره میکنیم که برای حفظ آرامش ، ارتباط درونی با خداوند ، ایجاد و بالا بردن تمرکز ،پذیرش شرایط و موقعیت های مختلف ، رسیدن به تعادل درونی و دوری از افکار و انرژی های منفی ، بهترین راه مراقبه هست . مراقبه مدلهای مختلفی داره اما همه اونها نهایتا به شما تمرکز و آرامش رو هدیه میدن . تصور کنین که برای یک عمر تلاش ، به چه سطحی از تمرکز احتیاج دارین و برای این تمرکز بالا و حفظ تعادل ، بهترین ابزار مراقبه هست .
 
  • پاکسازی :
    اهمیت پاکسازی در این قسمت نمایان میشه . همونطور که قبلا اشاره کردیم ، با پاکسازی ، ریشه مشکلات از بین میره ، در برابر افکار و انرژیهای منفی از انسان محافظت میکنه، مسئولیت پذیری و خوشحالی رو به همراه میاره ، به شما یاد میده عاشق خودتون باشین وحجم بالای خاطرات خوب و بد رو پاک میکنه . داشتن و حفظ این شرایط فقط و فقط با پاکسازی به دست میاد .
 
 
استفاده و به کارگیری این شش ابزار در طول زندگی برای شما آرامش ، خوشحالی ، سختکوشی ،عشق به خویشتن ،بدن قدرتمند و سالم ، ذهن فعال ، تمرکزبالا ، عبور از مشکلات و رهایی رو به همراه داره .
 
تا همیشه با حقیقت زندگی
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها