کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كودتاچیان معترضان را به گلوله بستند

3 اسفند 1399 ساعت 15:37


گروه بین الملل: تظاهرات علیه کودتای نظامی در شهرهای گوناگون میانمار همواره طیف گسترده‌تری از جامعه را به خود جذب می‌کند.
کودتاچیان نیز بیش از پیش دست به سرکوب معترضان می‌زنند. تاکنون دست‌کم دو نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شده‌اند.جنبش ضد کودتای نظامی در میانمار به حرکات اعتراضی صلح‌‌آمیز خود ادامه می‌دهد. هم‌زمان نیروهای نظامی و انتظامی در تلاش‌اند، از جمله با استفاده از اسلحه گرم و گاز اشک‌آور از گسترش آن جلوگیری کنند.
دو تن از معترضان با شلیک گلوله پلیس کشته شدند.یک نفر از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در دم جان سپرده است.  یک نفر دیگر نیز بر اثر اصابت گلوله به قفسه سینه‌اش درگذشته است. حدود ۳۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن جمعیت به روی آنها آتش گشوده‌اند. مشخص نیست که ماموران در کجا از گلوله‌های لاستیکی استفاده می‌کنند و کجا با گلوله‌های واقعی به سوی معترضان شلیک می‌کنند.پیش‌تر نیروهای پلیس و کارگران اعتصابی اسکله با حمایت دیگر تظاهرکنندگان، ساعت‌ها در مقابل یکدیگر صف کشیده بودند.به گفته یک خبرنگار آسوشیتدپرس که شاهد خشونت‌ها بوده است، بسیاری از تظاهرکنندگان توسط گلوله‌های لاستیکی زخمی و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده‌اند. برخی از تظاهرکنندگان با فلاخن به مامورن پلیس پاسخ داده‌اند.چند روز پیش نیروهای امنیتی در ماندالای پس از پیوستن کارگران راه آهن دولتی به جنبش نافرمانی مدنی، اقدامات مشابهی را علیه کارگران انجام دادند.
جنبش اعتراضی علیه کودتا در شهرهای گوناگون میانمار جریان دارد. در یانگون و نایپیداو شمار زیادی از جوانان در مراسم سوگواری برای میا تووت تووت خائینگ شرکت کردند.


 


کد مطلب: 257814

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257814/كودتاچیان-معترضان-گلوله-بستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir