کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاورین املاک Aplus با ایزوکیا پرواز می‌کند

3 اسفند 1399 ساعت 16:36

گروه کسب و کار: یک کارشناس بازار املاک می‌گوید: دهه نود را به دلیل نوسانات اقتصادی را باید دهه رکود و تورم خواند، در عین حال بازار مسکن بیشترین آسیب را از این رکود و تورم دید اما طی دو سه سال اخیر علاوه بر رکود دچار تورم نیز شد. 


مدیر مشاورین املاک Aplus در گفت و گو با «بهارنیوز» می گوید: بازار ملک در دهه 90 اصولا شرایط خوبی را پشت سر نگذاشت. ما در این بخش به جز چند ماه در سال معاملات قابل توجهی نداشتیم. در عین حال بازار ملک دچار رکود تورمی است که از زمان اغاز نوسان ارز به شدت با آن دست و پنجه نرم می‌کند. محسن خدارضایی در ادامه افزود: ما در بازار مسکن با دو گروه مصرف کننده و دیگری دلال‌های حرفه‌ای یا سرمایه گذاران سروکار داریم. دلال‌های حرفه‌ای کسانی هستند که درهر شرایطی کار خود را دارند اما مصرف کنندگان به شدت از هر اتفاقی در این حوزه تاثیر می‌گیرند. در بخش مصرف کننده‌ها نیز باید دو بخش ار در نظر بگیریم، بخشی که در قسمت‌های مرفه نشین شهر ساکن هستند و دیگری در بخش کم برخوردار. در بازار مسکن هرچقدر قدرت خرید بخش مرفه برای مصرف در بازار مسکن بیشتر شود در بخش کم برخودار کاهش می‌یابد. وی همچنین ادامه داد: به طور کلی باید گفت که در تهران مصرف کنندگان واقعی قدرت خرید خود را از دست داده اند، مگر اینکه در قسمت‌های حاشیه شهر فردی بتواند با وام و سایر گزینه ها، خانه‌ای را برای خود تهیه کند، که این خرید نیز خرید مطلوبی نیست. 
خدارضایی در پایان گفت: در سال جدید که قرار است قرن جدید آغاز شود، باید گفت بازار مسکن متاثر از برخی اتفاقات سیاسی است. انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر انتخاب بایدن در اقتصاد ایران از جمله مهمترین این اتفاقات است که به شدت بر بازار مسکن اثر گذار است. به طور کلی شاید قدری بازار رونق بگیرد اما به احتمال زیاد همچنان با رکود و تورم دست به گریبان خواهد بود. 
گفتنی است، گروه املاک Aplus حدود سه سال قبل با مدیریت محسن خدارضایی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. این گروه با آموزش‌های ایزوکیا و آکادمی کاشانی کیا توانسته است شرایط مناسبی را در بازار ملک داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت‌های www.isokia.com و www.kashanikia.com مراجعه کنید.


کد مطلب: 257819

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257819/مشاورین-املاک-aplus-ایزوکیا-پرواز-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir