به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۵۷۸۴۰

بائو: فدراسیون فوتبال نیاز به یک انقلاب دارد

بائو: فدراسیون فوتبال نیاز به یک انقلاب دارد
گروه ورزشی: میثم بائو اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال در سال های اخیر عملکرد خوبی نداشته و نتوانسته پیشرفتی در فوتبال ایران به وجود آورد و برای حل مشکلات باید تغییرات زیادی در فدراسیون ایجاد شود.به گزارش ایسنا، میثم بائو پیشکسوت فوتبال در گفتگو با ایسنا در خصوص عملکرد فدراسیون فوتبال و انتخابات پیش روی این فدراسیون اظهار کرد: در سال های اخیر عملکرد خوبی را از فدراسیون فوتبال شاهد نبودیم. وضعیت به گونه ای است که هیچ بازیکنی قیمت مشخصی ندارد و هر بازیکنی هر چقدر که بخواهد قرارداد می بندد و معیاری برای تعیین مبلغ قرارداد وجود ندارد همینطور شاهد قرارداد های نجومی هستیم. از طرفی باشگاه ها بدهی های سنگینی دارند و اهمیتی به این موضوع نمی دهند. تیم ها به راحتی در پایان فصل پول بازیکنان را نمی دهند و هیچ ارگانی از این بازیکنان دفاع نمی کند. به طور کلی فدراسیون فوتبال در سال های اخیر عملکرد اصلا خوبی نداشته است.
 
او در خصوص اینکه چه کسی شانس نامزد ها برای ریاست و اینکه آیا مدیر فوتبالی بهتر است یا فردی با سابقه مدیریتی گفت: نمی توانیم بگوییم چه کسی انتخاب می شود اما فکر می کنم شانس سیاسیون و مدیران بیشتر از فوتبالی ها است. مدیران فدراسیون فوتبال باید مکملی باشند از پیشکسوتان و اهالی فوتبال و افرادی که تجربه مدیریت داشته باشند. می توانیم از افراد سالمی که فدراسیون بودند استفاده کنیم. فدراسیون دست یک نفر اداره نمی شود.

وی در ادامه به فوتبال پایه پرداخت و گفت: حضور مهدوی کیا می تواند برای فوتبال پایه مفید باشه همینطور حضور این افراد باعث می شود فوتبال پاکی داشته باشیم اما فدراسیون تنها فوتبال پایه نیست، فدراسیون باید بتواند به تمام رده ها مثل پایه ، بزرگسالان و لیگ های مختلف رسیدگی کند چون همه زیر نظر فدراسیون هستند اما حل این مشکلات نیازمند زمان طولانی است. علی کریمی کار درستی انجام داده که مهدوی کیا را انتخاب کرده است اما می توانند از مدیران سالم هم استفاده کنند تا بتوانیم شاهد پیشرفت فوتبال باشیم.

بائو با اشاره به فوتبال ملی گفت: در سال های اخیر شاهد رشد و ترقی فوتبال ملی نبوده ایم و مدیران چیزی را در این فوتبال تغییر نداده اند اگر موفقیتی در عرصه ملی دیدیم به دلیل حضور بازیکنان با استعداد است. افرادی که مدیریت فدراسیون را به عهده داشتند با وجود اینکه زمان زیادی داشتند اما تحولی در فوتبال ایجاد نکردند.او در خصوص استعداد یابی در فوتبال اظهار کرد: از لحاظ استعداد ها روز به روز در حال افول هستیم. از نظر من سید جلال حسینی با چهل سال سن بهترین بازیکن لیگ است اما ۱۰ سال پیش وضعیت فوتبال اینگونه نبود و جوانانی وارد لیگ می شدند که می توانستند گره بازی را باز کنند. الان در لیگ شاید پنج بازیکن جوان خوب هم نداشته باشیم.او در پایان گفت: من به مدیران بعدی فدراسیون توصیه می کنم که تمامی مدیرانی که صحبت می کنند و عمل نمی کنند، حرف هایشان عملی شود و به حرفی که می زنند باید عمل کنند. باید در فدراسیون انقلابی اتفاق بیفتد. این مشکلاتی که امروزه شاهدش هستیم ربطی به قانون و ساختار ندارد بلکه مشکل از افراد است. همینطور فکر می کنم رئیس بعدی فدراسیون اگر بتواند مشکلات مربوط به حق پخش تلوزیونی را حل کند، می تواند کمک بزرگی کند.
برچسب ها: میثم بائو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها