به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۵۷۸۷۸

دورخیز دختران هندبالیست به بام آسیا

دورخیز دختران هندبالیست به بام آسیا
گروه ورزشی: تیم هندبال بانوان اشتادسازه مشهد با بازی‌های خوب و درخشانش توانسته به فینال لیگ برتر کشور راه یابد و حالا برای دومین بار قرار است بر سکوی قهرمانی تکیه بزند و راهی لیگ آسیا شود. دختران اشتادسازه مشهد در رقابت‌های لیگ برتر امسال در گروه دوم با تیم‌های فولادمبارکه سپاهان، کربنات‌سدیم فیروزآباد و پرسپولیس بهبهان همگروه بودند که با 5 برد و یک باخت به مرحله نهایی صعود کردند و با پیروزی مقابل سپاهان اصفهان فینالیست شدند. این تیم امروز از ساعت 16 در تهران به مصاف تیم شهیدشاملی کازرون می‌رود تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

این در حالی است که هندبال استان در چند سال اخیر روند خوبی در پیش نگرفته و وضعیت خوبی ندارد. خوشبختانه حضور بانوان اشتادسازه در لیگ برتر به نوعی غیبت آقایان را جبران کرده است. البته یکی از دلایل مهم غیبت آقایان در لیگ برتر بحث نبود حامی مالی است که بیشتر تیم‌های ورزشی از این وضعیت رنج می‌برند که این وظیفه مسئولان و متولیان ورزش استان را در این زمینه سنگین‌تر می‌کند تا از حامیان مالی که اکنون در ورزش تیمداری می‌کنند، بیشتر حمایت کنند، نمونه بارز آن باشگاه اشتادسازه مشهد است که همزمان در چند رشته ورزشی تیمداری می‌کند و به نوعی جور ورزش استان را می‌کشد. اما قهرمانی احتمالی اشتادسازه در لیگ برتر هندبال، برگ زرین دیگری در کارنامه ورزش استان محسوب می‌شود. حال باید دید شرایط مسابقه به چه صورت رقم می‌خورد.

اعزام به آسیا
مدیرعامل باشگاه اشتادسازه مشهد درباره شرایط تیم و مسابقات امسال می‌گوید: «خوشبختانه تمام تلاش ما این بود که بتوانیم تیمی در خور و شان هندبال خراسان رضوی روانه مسابقات لیگ برتر کنیم که خوشبختانه بازیکنان تا اینجای کار عملکرد خیلی خوبی داشتند و به فینال مسابقات رسیدند.» سعید حسامی افزود: «انشاا... اگر مشکل خاصی رخ ندهد و تیم اشتادسازه قهرمان شود، قطعا مقدمات کار برای اعزام به لیگ آسیا را فراهم می‌کنیم تا نماینده خوبی برای کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.»

وی درباره حمایت‌های مسئولان اظهار داشت: «خوشبختانه شورای‌شهر مشهد تاکنون حمایت‌های خوبی از تیم ما داشته. همچنین هیئت هندبال و اداره کل ورزش‌وجوانان استان نیز حمایت‌های خوبی از تیم ما داشتند. به چنین توجه‌هایی نیاز داریم تا بیشتر بتوانیم از ورزش استان حمایت کنیم.» وی همچنین در پاسخ به این سوال که باشگاه اشتادسازه اکنون در چه رشته‌هایی تیمداری می‌کند، افزود: «امسال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و ویروس کرونا توانسته‌ایم به ورزش استان خیلی کمک کنیم. تاکنون هم در رشته‌های هندبال، والیبال، شمشیربازی، تیروکمان و کراس‌فیت تیمداری کرده‌ایم. انشاا... در آینده هم با توجه به شرایط از رشته‌های دیگر هم حمایت می‌کنیم.»

دفاع از عنوان قهرمانی
سرمربی تیم هندبال بانوان اشتادسازه مشهد با اشاره به فینال امروز گفت: «امروز بازی سختی در فینال خواهیم داشت اما امیدوارم قهرمان شویم تا از عنوان قهرمانی سال گذشته دفاع کنیم.» نشمین شافعیان درباره بازی مقابل شهیدشاملی افزود: «تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و آنالیز لازم را هم از تیم مقابل کرده‌ایم. فینال، بازی سختی است.در بازی‌های گروهی مقابل شهیدشاملی کازرون یک بازی را واگذار کرده و یک بازی را بردیم. بنابراین شرایط پایاپایی است. هر 2 تیم بازیکنان خوبی دارند، امیدوارم بتوانیم از عنوان قهرمانی‌‌مان دفاع کنیم.» او در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری شرایط متفاوت لیگ، مسابقات این دوره را چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان ‌کرد: «لیگ برتر همیشه به صورت رفت و برگشت بود اما امسال نیمه‌متمرکز برگزار شد. شرایط خاص خودش را داشت، سخت گذشت اما شرایط لیگ خوب بود و تیم‌های شرکت‌کننده سطح لیگ را بالا برده بودند.»

وی درباره برتری اشتادسازه مقابل سپاهان و صعود تیمش به مرحله فینال اظهار داشت: «بازی سنگینی با سپاهان داشتیم. با توجه به این‌که بازی مقابل شاملی را واگذار کرده بودیم، بچه‌ها از نظر روحی به هم ریخته بودند اما تیم را ریکاوری کردیم. در این هفته تمرکزمان را روی بازی با سپاهان گذاشتیم و توانستیم با آنالیز خوب پیروز شویم. بچه‌ها هم تاکتیک‌ها را خوب اجرا کردند.» دروازه‌بان تیم هندبال اشتادسازه مشهد هم درباره بازی فینال امروز می‌گوید: «تمام توان خود را برای بازی فینال گذاشته‌ایم.برای همین در مسابقه فینال برای دفاع از عنوان قهرمانی به میدان می‌رویم.» هانیه لک افزود: «بازی سختی پیش رو داریم. البته انگیزه خیلی خوبی هم داریم. ما برای دفاع از عنوان قهرمانی سال قبل به زمین می‌رویم.» وی همچنین درباره بازی مقابل سپاهان گفت: «برای پیروزی در این بازی انگیزه بالایی داشتیم به طوری که از همان اول نبض بازی را در اختیار گرفتیم و توانستیم نتیجه را حفظ کنیم. نقطه قوت ما در دفاع بود و بچه‌ها در دفاع پوشش خوبی داشتند.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها