به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۵۷۹۱۷

هشدار درباره فرونشست در مناطق مرکزی تهران

هشدار درباره فرونشست در مناطق مرکزی تهران
گروه جامعه: معاون شهردار تهران گفت: شاهد فرونشست زمین در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۰ پایتخت هستیم که این فرونشست‌ها در حال پیشرفت به سمت مرکز شهر است.عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران در مراسم اختتامیه جشنواره سوانح طبیعی و مسابقه ملی طراحی اسکان موقت گفت: همان‌طور که می‌دانید کشور ما شاهد حوادث تلخ و ناگوار بسیاری ازجمله زلزله، سیل و جنگ بوده‌،که خانه‌های مردم در آن ویران شده است. اسکان موقت و اضطراری و ساخت‌وساز بعد از حادثه به‌عنوان یک موضوع جدی در تجربه همه‌کسانی است که در چنین شرایطی قرار دارند. با توجه به حادثه‌خیزی کشور، جا دارد ایران تربیت‌کننده نیروهایی با تخصص بسیار بالا در زمینه مسائل مرتبط با مدیریت بحران باشد.گلپایگانی ادامه داد: ما تجارب زیادی در مقابله با بحران در کشور داریم که باید تبدیل به دانایی شود، چراکه در مواجهه با حوادث تلخ نمی‌توان همه ی آن تجربیات درست ساخت‌وساز و اسکان موقت را عملیاتی کرد و نیاز به یک وحدت رویه متکی بر علم و دانش است؛ این یعنی این‌که بین تجارب گران‌قیمتی که در کشور وجود دارد و دانش و دانایی فاصله زیادی وجود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: از دو سال پیش که توفیق خدمت در شهرداری را داشتم ممنوعیت ساخت‌وساز مراکز حساس را روی گسل زلزله را تصویب کرده بودند و برخی واهمه داشتند که اگر ما این کار را انجام بدهیم ساخت‌وساز در شمال تهران لطمه ببیند.گلپایگانی بیان کرد: ما در حوزه شهرسازی شهرداری تهران روی بار توزیع تراکم ساختمانی در شهر کار کرده‌ایم که یکی از نمونه‌های آن، طرح ممنوعیت ساخت‌وساز بیش از ۴ طبقه روی گسل مشاء بود که با مقاومت زیادی روبرو شد گویی باور نداریم که زلزله چقدر مهم است.وی با اشاره به این مطلب که ما در شهر تهران با پدیده فرونشست زمین مواجهیم، گفت: شاهد فرونشست زمین در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۰ هستیم که این فرونشست‌ها در حال پیشرفت به سمت مرکز شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ارتباط با الزام دیوار بند (وال پست) نیز گفت: در دیوار بند یا وال پست هم که یک موضوع جدی است و در آیین‌نامه ۲۸۰۰ روی آن تأکید شده است ما به‌سختی توانستیم آن را جا بیندازیم. آن‌قدر اصرار کردیم و پیگیری کردیم تا موضوع جا افتاد.وی در ارتباط با اقدامات این معاونت در مقاوم‌سازی در شهر تهران عنوان کرد: محدوده بافت فرسوده را از ۲ هزار هکتار به ۳ هزار هکتار افزایش دادیم تا با مشوق‌های شهرداری به سمت مقاوم‌سازی شهر پیش برویم.گلپایگانی در پایان گفت: در تهران ۲۶ بوستان شهرداری تهران به مخازن آب آشامیدنی مجهز شد که یکی از ضرورت‌های شهر تهران در شرایط بحرانی است.
برچسب ها: فرونشست زمین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها