کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریحانه حشمتی:به توانایی هایم ایمان آوردم

مهر , 4 اسفند 1399 ساعت 13:14


گروه ورزشی: مسابقات حذفی لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور و تلاش تیم‌های کم شانس برای بقا در این رقابت‌ها با ثبت یک رکورد توسط دختر ۲۰ ساله تهرانی همراه بود که تا به امروز هیچ بازیکن ایرانی دیگری حتی در بخش مردان موفق به ثبت آن نشده است.«کوادروپل دابل» نام رکوردی است که ریحانه حشمتی بازیکن تیم مولتی کافه مشهد در جریان دیدار تیمش برابر گاز تهران به نام خود ثبت کرد و این یعنی «ثبت چهار شاخص آماری دو رقمی در جریان یک دیدار بسکتبال» که کمتر بازیکنی در سطح جهان موفق به ثبت آن شده است.در مورد رکورد «کوادروپل دابل» و سختی کار برای دستیابی به آن، همین بس که در لیگ معتبر و حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) تنها ۵ بار و توسط چهار بازیکن این رکورد ثبت شدهس است اما ریحانه حشمتی در دیدار تعیین کننده تیمش برای بقا در لیگ برتر یا سقوط از آن با ۱۱ امتیاز، ۱۰ ریباند، ۱۰ پاس گل و ۱۰ توپ ربایی آن را در اختیار گرفت و این‌گونه به ادامه حیات مولتی کافه در لیگ برتر کمک کرد.

ریحانه حشمتی با اشاره به عملکرد مولتی کافه مشهد در مسابقات باشگاهی سال جاری گفت: در رقابت‌های امسال عملکرد خوبی نداشتیم، دیدار برابر گاز هم آخرین فرصت و شانس ما برای حفظ موقعیت‌مان در لیگ برتر بود. به همین دلیل این بازی و نتیجه آن خیلی مهم و تعیین کننده بود. علاوه بر این طبیعی است که هر کدام از ما بازیکنان می‌خواستیم بهترین عملکرد ممکن را در این دیدار داشته باشیم و اینگونه نسبت به یکدیگر و مربیان‌مان ادای دین کنیم.وی تصریح کرد: برای من هم این بازی و نتیجه آن اهمیت داشت. دلیلش هم بیشتر سرمربی تیم (سونیا فدایی) بود که مربی من در تیم تهران و مسابقات این استان هم است. می‌خواستم با تلاش و تاثیرگذاری لازم در جریان بازی به نوعی زحمات و تلاش‌های این مربی را جبران کنم.

حشمتی با بیان اینکه مجموع این عوامل انگیزه ام را برای دیدار فوق و نتیجه گیری در آن خیلی بیشتر کرده بود، ادامه داد: با همه اینها اصلاً فکرش را نمی‌کردم چگونگی حضور و عملکردم در این بازی منجر به ثبت رکورد «کوادروپل دابل» شود. این رکورد بزرگ و استثنایی است که دستیابی به آن کار هر بازیکنی نیست. هنوز باورم نمی‌شود که من موفق شده باشم به عنوان اولین ایرانی این رکورد را در اختیار بگیرم.دختر ۲۰ ساله بسکتبال ایران که از ۱۰ سالگی فعالیت در این رشته را آغاز کرد، خاطرنشان کرد: «تریپل دبل» رکورد دیگری در بسکتبال است که مربوط به سه شاخص آماری دو رقمی می‌شود. گاهی به این فکر می‌کردم که یک روز این رکورد را بزنم اما اصلاً فکرش را نمی‌کردم که یک پله بالاتر بروم و به رکورد «کوادروپل دابل» برسم آن‌هم در این سن و سال.

«حالا ریحانه محتشمی اولین رکورددار کوادروپل دابل در بسکتبال ایران است درحالی که تا پیش از این کمتر اسمی از او شنیده می‌شد و هیچ زمان هم در فهرست تیم‌های ملی یا پایه بسکتبال بانوان نبوده است. این بازیکن بسکتبالیست در واکنش به این موضوع گفت: من چند بار به اردوی تیم‌های ملی، سه به سه و تیم جوانان دعوت شدم اما هیچ وقت گزینه نهایی نشدم. آخرین بار برای مسابقات غرب آسیا به تیم جوانان دعوت شدم اما در ترکیب نهایی قرار نگرفتم. این اتفاق دو سال پیش افتاد و بعد از آن دعوت دیگری از من نشد و به همین دلیل هیچ بازی ملی در کارنامه ندارم.وی تصریح کرد: البته خود را محق می‌دانستم که در ترکیب نهایی این تیم‌ها باشم اما حتماً نتوانستم نظر کادر فنی را جلب کنم که هیچ وقت جزو گزینه‌های نهایی نشدم. الان اما انگیزه‌های من متفاوت شده و تجربه‌هایم هم بیشتر؛ از این به بعد تلاشم برای رسیدن به ترکیب تیم ملی است و انجام بازی برای این تیم.حشمتی در این زمینه خاطرنشان کرد: حالا که رکورد این‌چنینی را در اختیار گرفته‌ام به توانایی خودم بیشتر ایمان آورده‌ام و اینکه با تلاش بیشتر می‌توانم نتایج بهتری کسب کنم. بنابراین از این به بعد اهدافم را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنم. اینکه ملی پوش شوم و روزی هم به عنوان لژیونر در یک لیگ معتبر بازی کنم.


کد مطلب: 257976

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257976/ریحانه-حشمتی-توانایی-هایم-ایمان-آوردم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir