به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۲۵۸۰۰۰

چرا مریخ اینقدر مهم شده است؟

چرا مریخ اینقدر مهم شده است؟
گروه علمی: «اکونومیست»، نشریه انگلیسی با طرح این پرسش که چرا این همه کاوشگر در مریخ در گشت و گذارند؟، نوشته است: نخست آنکه بشر در جست وجوی یافتن نشانه ‌ای از موجودات فرازمینی یا حیات است و دیگر آن که می‌تواند مکان امنی برای اسکان بشر در آینده باشد؛‌ و جدا از همه اینها، نمایشی است برای کشورهایی که به ابرفناوریشان می‌نازند.آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.
به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (چهارم اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:«یو اس ای تودی» نوشته است: تگزاس در آمریکا همچنان یخ بسته است. میلیون‌ها تن در تگزاس بدون آب مانده اند. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، این موضوع را بزرگ‌ترین فاجعه خوانده است. جدای از آن جو بایدن به متحدان آمریکا می‌گوید: مطمئن باشید میراث ترامپ و مشی او را به هم خواهم ریخت.
 
«اکونومیست»، نشریه انگلیسی در نگاهی به مریخ نوشته است: چرا این همه کاوشگر در مریخ در گشت و گذارند؟ نخست آنکه بشر در جست وجوی یافتن نشانه ‌ای موجودات فرازمینی یا حیات است و دیگر آن که می‌تواند مکان امنی برای اسکان بشر در آینده باشد؛‌ و جدا از همه اینها، نمایشی است برای کشورهایی که به ابرفناوریشان می‌نازند. نسل تازه کاوشگر ممکن است خیلی زود از وجود یا عدم وجود حیات بر مریخ بگوید.
_«اکونومیست» در نگاهی دیگر با عنوان «ماموریت آفریقایی مکرون»، از فرانسه نوشته است: رئیس‌جمهوری فرانسه می‌خواهد از «جنگ برای همیشه» آن چه در ساحل آفریقا رخ می‌دهد کناره بگیرد._ ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا سخت‌ترین کار را آغاز کرد و آن حضور در سیاست اروپا است. او از سوی هموطنانش کمتر پشتیبانی خواهد شد. دست کم برای شروع حکومتش چنین خواهند کرد. او شصت و هشتمین دولت ایتالیا را در طول ۷۵ سال تشکیل داد. اما آن چه آشکار است بازارها در برابر او به احترام، تعظیم خواهند کرد، چراکه حضور او به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا این را نشان داده است. 

«ال موندو»، روزنامه اسپانیایی نوشته است: جدایی‌طلبان کاتالونیا در انتخاب پارلمان، پیروزی تازه‌ای به دست آوردند. توفیقی برای جدایی‌طلبان از اسپانیا، اما سیاستمداران می‌گویند این پیروزی شکننده با خطرهایی در راه شکننده است.
از حاشیه خبرها:
یک پژوهش علمی آنچنان که در بخش دانش روزنامه «گاردین» آمده، می‌گوید: پازل‌های تصویری قدرت تمرکز آدمی را افزایش داده و حافظه او را تقویت می‌کنند. این پژوهش می‌گوید که کنار هم چیدن پازل‌ها در یک قاب چنین قدرتی به آدمی می دهد. این پژوهش می‌گوید پازل‌های تصویری قادر به از بین بردن اضطراب و دل نگرانی هم می‌شوند. این در حالی است که بسیاری تصور می‌کنند، پازل‌سازی به گونه‌ای وقت تلف کردن است. این پژوهش می‌گوید کودکانی که با چیدن تکه‌های پازل سرگرم می‌شوند، هوشمندتر از دیگر کودکان، رشد می‌کنند.
برچسب ها: مریخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها