به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۵۸۰۱۰

برپایی نمایشگاه تجهیزات نظامی در ابوظبی

برپایی نمایشگاه تجهیزات نظامی در ابوظبی
گروه بین الملل: به‌رغم محدودیت‌های کرونایی تولیدکنندگان بزرگ کالاهای تسلیحاتی جهان در نمایشگاه نظامی ابوظبی شرکت کرده‌اند. امارات متحده در همان روز نخست یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار جنگ‌افزار برای تقویت توان نظامی خود خریداری کرد.
نمایشگاه نظامی ابوظبی یکی از معدود نمایشگاه‌هایی است که به‌رغم شیوع ویروس کرونا به شکل حضوری و غیردیجتیال برگزار می‌شود.تولید کنندگان جنگ‌افزار از کشورهای مختلف جهان امیدوارند که از طریق برگزاری این نمایشگاه در امارات بتوانند بر میزان فروش تسلیحاتی خود در خاورمیانه بیافزایند.پاندمی کرونا و همچنین کاهش درآمدهای ارزی کشورهای خاورمیانه در اثر تنزل صادرات و بهای فرآورده‌های نفتی عملا از میزان هزینه‌های نظامی این کشورها کاسته است.به‌رغم آن، امارات متحده عربی در همان نخستین روز این نمایشگاه اقدام به خرید یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار جنگ‌افزار کرد. امارات با کشور آفریقای جنوبی برای خرید پهپاد و همچنین با صربستان برای خرید توپخانه قراردادهایی به امضاء رساند.اسرائیل، به‌رغم پیمان عادی‌سازی مناسبات دیپلماتیک خود با امارات، در نمایشگاه نظامی ابوظبی حضور فعالی نداشته است. گفته می‌شود که این کشور به علت محدودیت‌های کرونایی نتوانسته در این نمایشگاه حضور یابد.
چین که دومین کشور بزرگ صادرکننده تسلیحات در جهان است، با ارائه یک نمونه واقعی از موشک‌بالستیک "فایر درگون" در نمایشگاه نظامی ابوظبی حضور یافته است.


 
برچسب ها: امارات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها