کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گیشه سینمای چین روی خط موفقیت

4 اسفند 1399 ساعت 17:30


گروه فرهنگی: چین پس از کسب عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان در سال ۲۰۲۰، در سال جدید میلادی فاصله خود را با فروش گیشه آمریکا هر روز بیشتر و بیشتر می‌کند. قسمت دوم انیمیشن «غارنشین‌ها» با فروش ۱.۷ میلیون دلاری از محل بیش از ۱۹۰۰ سالن در حالی در صدر جدول گیشه هفتگی سینمای آمریکا قرار گرفت که این فروش همچنان از روزهای ناامیدکننده سینمای آمریکا در گیشه دوران کرونا حکایت دارد، سینمای چین به روزهای خوب بازگشته و دو فیلم «محله چینی ها ۳» و «سلام مامان» همزمان با سال نوی چینی در دومین هفته اکران به فروشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار رسیده اند.  انیمیشن «غارنشین ها: عصر جدید» با عبور از فیلم های «چیزهای کوچک» و «یهودا و مسیح سیاه» برای دومین هفته پیاپی پرفروش ترین فیلم گیشه آمریکا شمالی شد و پس از ۱۳ هفته اکران تاکنون ۵۰ میلیون دلار فروخته و می تواند با سبقت از فروش ۵۸ میلیون دلاری «تِنت» به موفق ترین فیلم گیشه آمریکا در دوران کرونا تبدیل شود. فروش جهانی این انیمیشن در حاضر ۱۵۴ میلیون دلار است.  
 

چشم انداز سینمای آمریکا به طور کلی با شرایط سینمای چین در سال جاری متفاوت است و فروش بلیت در سینمای چین امسال به رکورد جدید دست یافته و همچنین فروش گیشه سال نوی چین، رکورد جدید ۱.۲ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است.از سویی دیگر تصور این که سینمای آمریکا بتواند به زودی از بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا خارج شود، کمی دور از ذهن به نظر می رسد. سینمای آمریکا در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار رقابت را به چینی های باخت و عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را تقدیم حریف آسیایی کرد. با این وجود بازگشت رونق به سینمای چین می تواند خبری خوب برای صنعت سینما و بویژه گیشه آمریکای باشد و آنها امیدوارند با ادامه فرآیند واکسیناسیون ویروس کرونا و بازگشت اعتماد عموم برای تماشای فیلم روی پرده بزرگ، دوباره حضور قدرتمندی در گیشه رقم بزنند.  

در حال حاضر حدودا ۳۸ درصد از سینماهای آمریکا فعال هستند و سالن های سینمای در مناطق مهمی چون لس آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو و سن دیگو همچنان درهای خود را به روی مخاطبان بسته اند. نیویورک و لس آنجلس به عنوان قطب های سینمایی آمریکا بخش چشمگیری از فروش سالانه سینمای آمریکا را تامین میکردند و به همین دلیل برخی استودیوهای فیلمسازی ترجیح داده اند محصولات پرهزینه خود را فعلا اکران نکنند. فیلم هایی چون قسمت جدید مجموعه جیمز باند با عنوان «زمانی برای مردن نیست» و قسمت دوم فیلم ترسناک «یک مکان آرام» از این دست فیلمها هستند و پیش بینی می شود چند فیلم دیگر از جمله «سریع و خشن ۹» نیز چنین رویه ای را در پیش بگیرند.  


کد مطلب: 258036

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/258036/گیشه-سینمای-چین-روی-خط-موفقیت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir