به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۲۵۸۰۴۳

سه فوتی قطعی کرونای‌‌جهش یافته در تهران

سه فوتی قطعی کرونای‌‌جهش یافته در تهران
گروه جامعه: فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به وجود جهش های ویروس کرونا با عناوینی همچون ویروس اسلواکی، کالیفرنیا، آفریقایی و ... در دنیا تاکید کرد: به جز جهش این ویروس با عنوان انگلیسی شواهدی از وجود دیگر جهش ها نداریم.علیرضا زالی در جلسه امروز ستاد مبارزه با کرونای استان تهران گفت: در حال حاضر در میزان مراجعان سرپایی افزایش را شاهد هستیم و شاخص بستری نسبت به هفته های گذشته نیز افزایش داشته است.وی اضافه کرد: در دی ماه ۲۸ هزار نفر مراجعه سرپایی داشتیم که این رقم در بهمن ماه به ۴۰ هزار نفر رسید و به این ترتیب شاهد افزایش مراجعین سرپایی نیز در بهمن بوده ایم. میزان بستری ها در انتهای بهمن نیز نسبت به انتهای دی ماه رشد داشته و در روزهای آغاز اسفند ماه نیز با شیب ملایمی در حال افزایش است.

زالی در خصوص تعیین کانون شیوع ویروس جهش یافته نیز گفت: نمی توانیم مشخص کنیم که کانون شیوع ویروس جهش یافته کجاست و به صورت قطعی نقطه ای را معرفی کنیم اما با توجه به پراکندگی مبتلایان می توانیم بگوییم در نقاط مختلف تهران مبتلایان وجود داشته و تراکنش اتفاق افتاده است. تاکنون ۳ نفر قوتی قطعی ناشی از ابتلا به ویروس جهش یافته داشتیم.فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلان شهر تهران در خصوص مشاهده جهش ویروسی کرونا از نوع دیگر در کشور گفت: ما ویروس جهش یافته فنلاندی نداریم اما پیش‌تر ویروس اسلواکی قبل از آن ویروس موسوم به کالیفرنیا و قبل از آن انگلیسی و آفریقایی وجود داشته ولی تنها مورد جهش ویروس موسوم به انگلیسی در کشور مشاهده شده و شواهدی از وجود سایر جهش ها نداریم.زالی در بخش دیگری از صحبت های خود در این جلسه در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح در سطح استان تهران نسبت به قبل پیشرفت داشته و امیدواریم شتاب آن کم نشود و این روند ادامه پیدا کند به ویژه در ایام نوروز.

وی تاکید کرد: نامه ای به وزرای کشور و بهداشت نوشته شده تا پروازهای اروپایی به ویژه انگلستان متوقف شود. البته نظر ما تنها پروازهای اروپایی نبوده است چرا که پرواز از سایر کشورها نیز نوع جهش یافته ویروس در افراد مشاهده شده این در شرایطی است که فضای زیر ساختی ترانزیت فرودگاه امام خمینی به گونه ای نیست که از ازدحام و خطر الودگی جلوگیری شود و امکان خروج برای انتظار به بیرون از این محدوده نیز امکان پذیر نیست. لذا توقف پروازها باید مورد توجه قرار گیرد.وی تاکید کرد: هنوز از ستاد ملی کرونا پروتکل روشن و شفافی در مورد بازار خرید و ترددهای نزدیک به ایام نوروز اعلام نشده ، بی تردید اگر قرار است محدودیت هایی اعمال شود با توجه به این که پیش‌فروش ها در حوزه سفر و ترددها در حال انجام است برای جلوگیری از نارضایتی مردم باید زودتر تعیین تکلیف شود تا سرنوشت بسیاری از موارد از جمله ترددها ، برگزاری آزمون ها و.... مشخص شود . البته برخی از این موارد ملی است و باید هر چه زودتر تصمیم گیری انجام شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها