به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۲۵۸۰۸۲

گوشی تاشوی هواوی میت ایکس ۲ معرفی شد

گوشی تاشوی هواوی میت ایکس ۲ معرفی شد
گروه فناوری: هواوی از جدیدترین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. این کمپانی که در گذشته گوشی‌های میت ایکس و ایکس اس را معرفی کرده بود، حالا از گوشی میت ایکس ۲ پرده برداشته است. هواوی میت ایکس ۲ در مقایسه با نسل‌های گذشته طراحی متفاوتی دارد و حالا نمایشگر اصلی درون آن قرار گرفته است.هواوی میت ایکس ۲ از یک نمایشگر داخلی بهره می‌برد و صفحه نمایش دیگری در بخش بیرونی به چشم می‌خورد که در بالای آن یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی خودنمایی می‌کند. نمایشگر داخلی این گوشی هوشمند ۸ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل است و از تراکم پیکسلی ۴۱۳ بهره می‌برد.رفرش ریت پنل داخلی این دستگاه به ۹۰ هرتز می‌رسد و نسبت تصویر ۸:۷.۱ دارد. پنل بیرونی میت ایکس ۲ ابعادی برابر ۶.۴۵ اینچ دارد که همراه با رزولوشن ۲۷۰۰ در ۱۱۶۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۵۶ پیکسل در هر اینچ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نسبت تصویر این نمایشگر برابر ۲۱:۹ است و رفرش ریت آن به ۹۰ هرتز می‌رسد. هردو پنل این دستگاه از نوع OLED هستند.

هواوی برای میت ایکس ۲ از مکانیزم خاصی استفاده کرده که امکان بسته شدن کامل دستگاه را فراهم می‌کند و فاصله‌ای میان نمایشگر داخلی در هنگام بسته بودن به چشم نمی‌خورد.هواوی این گوشی هوشمند را به چیپست کرین ۹۰۰۰ 5G مجهز کرده که از ۸ هسته پردازشی با حداکثر فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز بهره می‌برد. این تراشه همچنین دارای پردازشگر گرافیکی Mali-G78 با ۲۴ هسته است. هواوی میت ایکس ۲ به سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۰ به همراه رابط کاربری EMUI 11.0 مجهز شده و در دو نسخه مجهز به ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود که هردوی آن‌ها ۸ گیگابایت رم دارند.

هواوی برای گوشی تاشوی جدیدش دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال درنظر گرفته. این سنسور توسط دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر و لرزشگیر اپتیکال و دوربین ۸ مگاپیکسلی سوپر زوم همراهی می‌شود. این دوربین سوپر زوم بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری را ممکن می‌کند و لرزشگیر اپتیکال هم دارد. دوربین سلفی این دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی است.هواوی میت ایکس ۲ به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از فناوری شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی می‌کند. از سایر ویژگی‌های این گوشی تاشو می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲، پورت USB Type-C، تراشه NFC و سنسور اثر انگشت اشاره کرد. وزن این دستگاه به ۲۹۵ گرم می‌رسد.همانطور که می‌توان انتظار داشت، جدیدترین محصول هواوی قیمت پایینی ندارد. برای خرید این محصول باید حداقل ۲۷۸۰ دلار هزینه پرداخت کنید. اگر به دنبال خرید نسخه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی باشید، باید نزدیک به ۲۹۴۰ دلار هزینه بپردازید. این گوشی هوشمند در تاریخ ۷ اسفند وارد بازار خواهد شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها