به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۵۸۰۸۵

بازداشت شوهر به اتهام قتل آتشین همسر

بازداشت شوهر به اتهام قتل آتشین همسر
گروه حوادث: «می‌خواستم خودسوزی کنم اما همسرم آتش گرفت و جان باخت». این تازه‌ترین اعترافات مردی است که به اتهام قتل آتشین همسرش دستگیر شده است.ظهر سی‌ام دی‌ماه، مرگ زنی 34ساله به تیم جنایی پایتخت اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که زن جوان از روز 25دی‌ماه به‌دلیل سوختگی شدید در بیمارستان بستری شده اما با وجود تلاش پزشکان به‌دلیل شدت سوختگی جان‌باخته است. سوختگی او عمدی اعلام شده بود و همین باعث شد که به دستور قاضی جنایی تحقیقات درباره این حادثه آغاز شود.در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن جوان به قتل رسیده و عامل جنایت کسی نیست جز شوهر او. مأموران متوجه شدند که زن جوان از مدتی قبل با شوهرش بر سر فروش خانه دچار اختلاف شده بودند. به‌گفته همسایه‌ها، این زن و شوهر جوان که ساکن طبقه سوم ساختمانی حوالی جنوب تهران بودند، مدام با یکدیگر درگیری داشتند و همسایه‌ها بارها صدای مشاجره آنها را شنیده بودند.

آخرین درگیری آنها نیز 25دی‌ماه بود که همسایه‌ها مانند روزی‌های قبل، صدای مشاجره این زوج جوان را شنیدند و لحظاتی بعد متوجه شدند که مرد به همراه فرزند 7ساله‌اش از خانه خارج شد. این درحالی بود که زن جوان همچنان در خانه بود.به‌گفته همسایه‌ها، مرد جوان که به‌شدت عصبانی بود، فرزندش را داخل ماشین گذاشت و دقایقی بعد با یک گالن 20لیتری که محتویات داخل آن بنزین بود به خانه بازگشت. تصاویر دوربین مداربسته نیز بازگشت او و گفته‌های همسایه‌ها را تأیید می‌کرد. پس از آن بود که صدای مشاجره این زن و شوهر دوباره به گوش رسید و مرد که کنترلش را از دست داده بود بنزین را بر در و دیوار خانه ریخت و آنجا را به آتش کشید. سپس به سرعت از خانه خارج و سوار بر ماشین، به همراه فرزندش آنجا را ترک کرد.همزمان با فرار مرد عصبانی، همسایه‌ها که متوجه دود و شعله‌های آتش و همچنین صدای انفجار شده بودند، با آتش‌نشانی تماس گرفتند و با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، حریق مهار شد. این در حالی بود که زن جوان که در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بود، با کمک همسایه‌ها و آتش‌نشانان نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد اما او چند روز بعد به‌دلیل سوختگی شدید جانش را از دست داد.

بازداشت در بیمارستان
درحالی‌که متهم تحت تعقیب قرار گرفته بود رد پای وی در یکی از شهرهای مرکزی به‌دست آمد. مرد جوان نیز دچار سوختگی شده و برای درمان به بیمارستانی در شهرستان رفته بود. با این سرنخ، بازپرس حبیب‌الله صادقی، دستور دستگیری وی را صادر کرد. او در بیمارستان بازداشت شد و تحت نظر قرار گرفت. این مرد که از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده بود، پس از بهبودی مرخص شد و به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت.مرد جوان در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که در قتل همسرش نقشی نداشته است. او گفت: مدتی قبل پدر همسرم فوت شد و ارثیه‌ای به او رسید. به همسرم پیشنهاد دادم تا با پول ارثیه خانه بهتری بخریم و او هم قبول کرد. برای خرید خانه من هم مقداری پول گذاشتم و به این ترتیب خانه بهتری خریدیم و در آن ساکن شدیم. وی ادامه داد: چون بخشی از پول خانه را من داده بودم از او خواستم که دو دانگ خانه را به نام من بزند. اما همسرم راضی نمی‌شد که با من به دفترخانه بیاید. اصرار داشت که تمام پول خانه را با پول ارثیه پدری‌اش خریده و باید همه 6دانگ خانه به نام خودش باشد. وی ادامه داد: روز حادثه بر سر این مسئله با هم درگیر شدیم و وقتی دیدم اصرارهایم بی‌فایده است تصمیم گرفتم خودسوزی کنم.

از باک ماشینم مقداری بنزین کشیدم و به خانه رفتم و داخل خانه و روی خودم ریختم. به او گفتم اگر 2دانگ را به نام من نزند خودم را آتش می‌زنم اما او باور نکرد. همان لحظه خودش کبریت را روشن کرد که باعث شد خانه آتش بگیرد و خودش در آتش بسوزد و من هم دچار سوختگی شوم. بعد از حادثه هم از ترسم آنجا را ترک کردم. فرزندم را به خانه یکی از بستگانم بردم و چون خودم دچار سوختگی شده بودم برای درمان به بیمارستانی در شهرستان رفتم.متهم پرونده با قرار قانونی بازداشت شده و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها