کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با محصولات فروشگاه گز دردشتی آشنا هستید؟

5 اسفند 1399 ساعت 10:24

گروه کسب و کار: از برند گز دردشتی چه می‌دانید؟ اگر به شیرینی علاقه مند هستید حتما دوست خواهید داشت تا در مورد این برند بیشتر بدانید.


در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی از قدیمی ترین برندهای تولید گز و سوهان و پولکی آشنا کنیم. این برند در سال ۱۳۳۰ شروع به کار کرده است. برند دردشتی از گذشته همواره  روی کیفیت تاکید داشته است و دارای آزمایشگاه مجهز کنترل کیفیت و واحد R&D می‌باشد. دردشتی سعی کرده است تا محصولات را براساس ذائقه همه افراد تولید کند. در ادامه در مورد محصولات دردشتی صحبت می‌کنیم.
 
سوهان دردشتی
شما می‌توانید برای خرید سوهان دردشتی از سایت دردشتی اقدام به خرید بکنید. سوهان نوعی شیرینی بسیار شبیه به حلوا است. مواد تشکیل دهنده ی سوهان شامل جوانه گندم، آرد گندم‌،زرده تخم مرغ و انواع مغزها است. بنابراین معلوم می‌شود که چرا شبیه به حلوا است. سوهان در شهرهای قم،اصفهان و زرند کرمان تولید می‌شود. بین این‌ها اختلافاتی هم است.

انواع دیگر سوهان دردشتی
دردشتی دارای محصولی به نام سوهان عسلی است. سوهان عسلی تخت نوعی سوهان است که بدون برش است و سوهان لقمه ای بخاطر شکل راحت آن بسیار مناسب مهمانی‌هاست. سوهان عسلی دردشتی در جعبه‌های مختلف ارائه می‌شود. سوهان عسلی همانطور که از نامش پیداست از عسل تهیه می‌شود. خواص عسل بسیار است. عسل اثر ضد باکتریایی دارد و برای بهبود آلرژی بسیار مفید است. عسل بدن را تقویت می‌کند و به درمان آکنه کمک می‌کند.
سوهان به خاطر اینکه جوانه گندم دارد منبع عالی از ویتامین و مواد معدنی است. جوانه گندم بخاطر داشتن قندهای طبیعی انرژی را در ماهیچه‌ها ذخیره می‌کند و جلوی خستگی عضلانی را می‌گیرد.
نکاتی که باید در مورد سوهان نگهداری رعایت کنید این است که دقت کنید سوهان در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری شود تا نچسبد. سوهان را نباید پشت شیشه ماشین گذاشت و نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد. برای اینکه کیفیتش پایدار بماند باید آن را در جای خشک و خنگ نگهداری کنید. همچنین در موقع خرید حتما به تاریخ مصرف دقت کنید.
 
پولکی دردشتی
پولکی یکی دیگر از سوغاتی‌های مشهور اصفهان است. دردشتی محصولات مختلفی از پولکی شامل: پولکی میکس،پولکی پسته ای،پولکی کنجدی، پولکی نارگیلی،پولکی لیمویی و پولکی زعفرانی را دارا می‌باشد.
پولکی برحسب موادی که درون آن وجود دارد خواص مختلفی دارد. کنجد برای سلامتی پوست‌، سلامت استخوان‌ها‌، کاهش اضطراب و جلوگیری از سرطان مفید است. خواص لیمو عمانی موجود در پولکی عبارتند از : سلامت قلب‌، معده و دستگاه گوارش‌، کمک به سم زدایی کردن روده‌ها‌، سرطان‌، تقویت سیستم ایمنی بدن‌.
نارگیل موجود در گز نیز خواص زیادی دارد. نارگیل برای پوست و مو خوب است و به کنترل دیابت کمک می‌کند‌.خواص ضد پیری دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. نارگیل برای درمان صرع خوب است و از سرطان جلوگیری می‌کند.

گز دردشتی
گز یکی از شیرینی‌های معروف و سنتی ایران و درواقع سوغات اصلی اصفهان است. گز همچنین در استان‌های همدان،کرمان،فارس و یزد نیز تولید می‌شود.برای تهیه گز از شکر،سفیده تخم مرغ،مغز بادام،پسته و هل و گلاب استفاده می‌شود.مخترع و تولید کننده گز آقای محمدعلی شکرچیان در اصفهان بوده است. گز اصفهان بهترین گز است و بیش از ۴۵۰ سال قدمت دارد. درواقع گز اصفهان همزمان با شکوفایی مجدد هنر و فرهنگ ایرانی،در دوران صفویه بوجود آمده است.
 


گزهای موجود در دردشتی بسیار متنوع هستند.شما می‌توانید یک خرید ساده داشته باشید و یا می‌توانید برای هدیه دادن گزینه‌های مناسبی بین انواع گزهای موجود پیدا کنید.
(مغزها طعم و مزه بسیار خوبی به گز می‌دهد. پسته مغزی است که بیشتر اوقات برای تولید گز استفاده می‌شود. دردشتی گز لقمه ای پسته را با درصدهای مختلف تولید می‌کند. انواع این درصدها عبارتند از: ۲۰،۳۰ و ۳۵ درصد. انواع دیگر گز لقمه ای عبارتند از: مخلوط پسته و بادام و گردویی)
(در فروشگاه دردشتی انواع گز ۳۵ درصد پسته جعبه دست ساز،۳۰ درصد پسته جعبه دست ساز،۳۰ درصد و ۳۵ درصد پسته ترمه،۳۵ درصد پسته صندوقچه خاتم و ۳۵ دردصد جعبه فلزی ارائه می‌گردد.)
(از محصولات دیگر دردشتی گز آردی است. پس از فرم گرفتن و قالبگیری به همراه آرد در بسته بندی قرار می‌گیرد. آردی که استفاده می‌شود کمک می‌کند تا گز حفظ شود.)
(گز آردی اصفهان قیمت‌های مختلفی دارد که براساس انواع آن با هم تفاوت دارد. )
(اما چگونه می‌توان فهمید که یک گز با کیفیت است و یا مرغوب نیست؟
دردشتی گزی دارد که از انگبین استفاده می‌کند. انگبین طعم دهنده سنتی گز است. انگبین گرچه گران است اما بسیار طعم خوبی دارد و خواص درمانی بالایی نیز دارد. گرچه بخاطر همین قیمت بالا اکثر اوقات با شکرجایگزین می‌شود.)

خواص گز   
گز انگبین که از نوعی گون ایجاد می‌شود خواص درمانی زیادی دارد. طبیعت این گز گرم و خشک است. این گز بسیار انرژی زا است.
پسته موجود در گز خواص بسیار زیادی دارد. از جمله خواص موجود در گز عبارتند از:
تقویت کننده ذهن و بدن، تسکین دهنده سرفه،بازکننده مجاری کبد و بهبود کم خونی.
 در این مقاله در مورد برند دردشتی، تولیدکننده گز، سوهان و پولکی صحبت کردیم. سعی کردیم شما را با محصولات این برند آشنا کنیم که در سایت دردشتی می‌توانید انواع گز، سوهان و پولکی را به صورت اینترنتی خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.


کد مطلب: 258123

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/258123/محصولات-فروشگاه-گز-دردشتی-آشنا-هستید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir