به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۵۸۱۴۶

حقیقت زندگی (درس دهم: بیمه)

حقیقت زندگی (درس دهم: بیمه)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس دهم: بیمه
همونطور که میدونین، شما میتونین ماشین، خونه، کسب و کار، خودتون و حتی عمرتون رو بیمه کنین و اگه اتفاقی برای مورد بیمه شده بیفته، شرکت بیمه به شما خسارت پرداخت میکنه ومیتونه ضرر به وجود اومده رو تا حدود زیادی جبران کنه.
شگفت زده میشین اگه بدونین، در طول مسیر زندگی و اتفقات خوب و بدی هم که برای شما میفته، میتونین خودتون رو بیمه کنین و خسارت وارد شده به خودتون رو جبران کنین.
در این مطلب به این موضوع که چطور میتونین خودتون رو در برابر شکستها و حتی پیروزیها بیمه کنین، خواهیم پرداخت.
  • در برابر شکستها، اشتباهات، خطاهای خودتون و دیگران:
تصور کنین در یک رابطه عاطفی شکست خوردین و یا در یک موقعیت شغلی یا رفاقت اشتباه کردین یا این که یه اشتباه رو برای دومین یا چندمین بار تکرار کردین که البته دیگه اشتباه محسوب نمیشه و خطا به حساب میاد و هر کدوم از این موارد ، برای شما یا یک یا چند نفر دیگه مشکل ایجاد کرده.
تنها چیزی که میتونه خسارت وارد شده رو جبران کنه و به شما اجازه بده به مسیر زندگی برگردین ، افسوس اون اتفاق رو نخورین، ذهن و روحتون رو از اون جدا کنین و بتونین برای سازندگی دوباره شروع کنین اینه که خودتون رو ببخشین و دست از سرزنش کردن خودتون بردارین.

خداوند بزرگ  در قرآن می فرماید: خداوند توبه پذیر و مهربان است
همونطور که خداوند راه بازگشت و توبه رو همیشه به روی بنده خودش باز گذاشته، شما هم میتونی با خودت مهربون تر باشی و خودت رو ببخشی.
این موضوع فقط به خودت مربوط نمیشه و اگه شخص دیگه ای با رفتارش باعث شده تو برنجی یا آزار ببینی و تو نتونی اون شخص رو ببخشی، اون آزار و رنجش همیشه با تو همراه خواهد بود و روی رفتارت، ذهنت، روحت و گوهر وجودیت تاثیرمیزاره و مدام با اشخاص و آدمهای دیگه هم همون آزار و رنجش تکرار میشه. مگر این که بتونی اون شخص رو ببخشی و رنج و آزار به خودت رو متوقف کنی.این نکته بسیار اهمیت داره که میبینی رنجش هایی با مدلها و جنسهای یکسان از آدمهای مختلف به تو وارد میشه و تنها دلیلش اینه که تو نتونستی ببخشی و با این نبخشیدن، همون آزار و رنجش رو از آدمهای دیگه هم به خودت جذب میکنی.
  • در برابر موفقیتها و پیروزیهای خودت و دیگران:
این موضوع فقط مربوط به قسمتهای منفی و آزاردهنده نمیشه و در موفقیتها و پیروزیها به شکل دیگه ای در میاد. فکر کن تونستی بعد از چند سال تلاش و صبر به هدفی برسی و موفقیتی رو کسب کنی. بیمه نامه درونی تو اینجا هم به کار میاد . به محض رسیدن به این نقطه غرور و تکبر به سراغت میاد و فکر میکنی دیگه لازم نیست تلاش کنی، یادگرفتن رو متوقف میکنی، گوش کردن و نگاه کردن رو فراموش میکنی و کم کم ارتباطت با زندگی قطع میشه.
اینجا لازمه که این جشن شبانه روزی رو متوقف کنی و بدون اتلاف وقت برای رسیدن به هدف بعدی که مطمئنا بزرگ تر و با ارزش تر هست، تلاش دوچندانی رو شروع کنی . در غیر این صورت غرور باعث میشه که تلاش کردن و هدف گذاری رو فراموش کنی و تو همون مقطع باقی بمونی.
 
این در مورد دیگران هم صدق پیدا میکنه، اگه دوستان و اطرافیانت موفق شدن به هدفی برسن یا موفقیتی رو کسب کنن، تنها کاری که باید بکنی اینه که براشون خوشحال باشی، مسیر اونها رو بررسی کنی، از اشتباهات و شکستهای مسیر اونها درس بگیری و اونها رو تکرار نکنی و از نقاط قوت اونها هم خودت رو ارتقا بدی.
در غیر این صورت به جای این که کاملا رایگان دچار اون اشتباهات نشی، اونها رو تجربه میکنی وبهای زیادی هم براشون پرداخت میکنی و یا این که نهایاتا احساساتی مثل حسادت و بخل به سراغت میان و به جای این که از موفقیت اونها احساس خوبی داشته باشی، باز هم خودت رو آزار میدی و مدام ذهنت مشغول یک مقایسه سمی بین خودت و اونها میشه و جلو پیشرفت تو رو میگیره.
 
بابت شکستها، اشتباهات، خطاهای خودتون و دیگران، خودت و دیگران رو ببخش و توبه کن.
بابت موفقیتها و پیروزیهای خودت و دیگران، از غرور و حسادت مقایسه فاصله بگیر.
 
 
تا همیشه با حقیقت زندگی
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها