به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۵۸۱۶۶

مایکروسافت حامی جدیدناشران اخباردر اروپا شد

مایکروسافت حامی جدیدناشران اخباردر اروپا شد
گروه علمی:مایکروسافت و گروهی از اتحادیه های رسانه ای در اروپا خواهان ارجاع شرکت های فناوری به داوری در خصوص تقسیم درآمد پلتفرم ها از انتشار اخبار هستند. روز گذشته، مایکروسافت و گروه‌های رسانه‌ای اروپا از نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا خواسته‌اند پلتفرم‌های آنلاین را وادار کنند هنگام اختلاف نظر درباره چگونگی تقسیم درآمد با ناشران خبر، به داوری رجوع کنند. این امر یک نقطه اختلاف میان فیس بوک و مقامات قانونگذار استرالیا نیز است.گروه رسانه‌های اروپایی مذکور شامل اتحادیه مجلات اروپا، اتحادیه ناشران روزنامه اروپا، هیأت ناشران اروپایی و رسانه خبری اروپا است.آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: هرچند ناشران رسانه‌ها ممکن است حقوقی داشته باشند، اما قدرت اقتصادی برای مذاکره عادلانه و متوازن را با شرکت‌های فناوری ندارند.
 
قوانین کپی رایت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی بازبینی و طبق آن گوگل و پلتفرم‌های آنلاین دیگر مجبور شدند توافقنامه‌هایی با موزیسین‌ها، نویسندگان و ناشران اخبار برای استفاده از آثارشان استفاده کنند. اما به گفته مایکروسافت و رسانه‌ها این توافقنامه‌ها کافی نیستند.به گفته کاسپر کلانگ نایب مدیر مایکروسافت، این شرکت از طریق «مایکروسافت نیوز» درآمدش را با ناشران اخبار به اشتراک می‌گذارد.درخواست مذکور در حالی اعلام شده که قانونگذاران اتحادیه اروپا مشغول آماده سازی برای مذاکرات با کمیسیون اتحادیه اروپا هستند تا قوانینی برای کنترل شرکت‌های فناوری آمریکایی وضع کنند.هفته گذشته فیس بوک در اعتراض به تصویب قانونی در استرالیا که پلتفرم‌های آنلاین را موظف به پرداخت هزینه در برابر انتشار اخبار می‌کند، انتشار هرگونه خبر در این کشور را مسدود کرد.
برچسب ها: مایکروسافت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها