به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۵۸۱۸۳

دانش‌بنیان‌ها از زوائد نفتی روغن‌سبز ساختند

دانش‌بنیان‌ها از زوائد نفتی روغن‌سبز ساختند
گروه علمی:زوائد نفتی آسیبی جدی برای محیط‌زیست هستند این آسیب‌ها با تلاشی دانش‌بنیان و تبدیل آنها به محصولات کاربردی در صنایع، کمتر شد.شرکت نفت میلاد پارس یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیانی است که با مطالعه و تحقیق بر روی انواع مواد روغنی و نفتی، محصولات جانبی پالایشگاهی، پتروشیمی، شیمیائی و همچنین ضایعات حاصل از این صنایع که در محیط رها شده و یا به صورت ناقص و نهائی نشده مانده‌اند؛ آنها را به محصولاتی کاربردی در صنایع نفت، روغن، پتروشیمی و شیمیائی تبدیل می‌کند.محصولات سبز به کالاهایی گفته می‌شود که دوستدار محیط‌زیست یا به عبارتی فاقد آلایندگی برای محیط پیرامون ما هستند. روغن فرآیند لاستیک سبز نیز از جمله محصولات روغنی مورد استفاده در صنعت تایر و لاستیک است. این روغن‌ها برای اینکه دارای شاخصه‌های زیست‌محیطی بالایی هستند در کشورهای تراز اول جهان و اروپایی و برندهای معتبر لاستیک و تایر حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.شرکت نفت میلاد پارس به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان صنعتی در حوزه روغن‌های صنعتی موفق شده است تا در کنار تولید محصولات روغنی با فرآیندهای سازگار با محیط‌زیست و به‌کارگیری دانش و فناوری داخلی، در تولید روغن‌های فرآیند لاستیک سبز منطبق با استانداردهای روز دنیا ورود کند.

به گفته مسعود حکیم داود، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، روغن‌های فرآیند لاستیک از محصولات عمده این شرکت است. بیشتر روغن‌های تولید شده در شرکت ما به عنوان روغن فرآیند در صنعت تایرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.وی افزود: محصول ما در حوزه تولید لاستیک انواع خودرو، کامیونت و ماشین‌آلات راه‌سازی، تولید ماکروویوها، اتصالات لوازم خانگی مانند ماشین‌های لباسشوئی و ظرفشوئی و غلتک‌های لاستیکی کاربردی است.این فعال فناور ادامه داد: با تلاش متخصصان و پژوهشگران ما از موا زاید نفتی و برخی محصولات جانبی پالایشگاه‌های روغن، محصولی تولید می‌کنیم که دوست‌دار محیط زیست است. این روغن‌های پایه، محصولی منطبق با استانداردهای روز دنیا و دوستدار محیط‌زیست هستند که در صنایع لاستیک و تایرسازی تحت عنوان روغن فرآیند لاستیک سبز شناخته می‌شوند.

این فعال فناور ادامه داد: مواد زاید نفتی به دلیل ترکیبات اسیدی، آروماتیک بالا، خاک و آب را تبدیل به پسماند می‌کنند و به مرور وارد سفره‌های آب زیرزمینی می‌شوند و مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای محیط زیست ایجاد می‌کنند. اما روغن‌های تولیدی ما محصولات دوستدار محیط‌زیست هستند و از این اتفاقات و خسارات پیشگیری می‌کنند.به گفته این فعال فناور، روغن‌های فرآیند لاستیک، سنگین و CBFS مورد مصرف صنایعی همچون لاستیک‌سازی بعد از تبدیل به دوده کربن سیاه در صنایع دوده‌سازی است و در حال حاضر علاوه بر تامین بازارهای داخلی توانسته است تا در جنگ اقتصادی و تحریمی به عنوان یک بازوی صادراتی و ارزآور در صحنه به عنوان یک شرکت صادراتی موفق عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها