به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۵۸۲۰۰

بازار نشری که چندان فعال نیست

بازار نشری که چندان فعال نیست
گروه فرهنگی: یک ناشر گفت: وضعیت بازار نشر بر اقدام ناشران برای انتشار کتاب جدید تاثیر می‌گذارد.
مجید باشعور مدیرمسئول انتشارات تایماز،درباره انتشار کتاب جدید در این انتشاراتی گفت: علاوه بر انتشارات تایماز چند ناشر دانشگاهی دیگر هم انتشار کتاب‌های جدیدشان را به سال بعد موکول کرده اند. فعلاً روند انتشار کتاب در شرایط کنونی، بنا بر لزوم چاپ آن پیش می‌رود.وی افزود: چند وقت پیش نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد و مخاطبان کتاب آثار مورد نیازشان را از این نمایشگاه تهیه کردند. در شرایط کنونی نیاز نیست، کتاب جدیدی منتشر شود. ناشران براساس روند قیمت کاغذ و امکان انتشار کتاب‌های جدید در بهار آینده، اثری را منتشر می‌کنند.

مدیرمسئول انتشارات تایماز ادامه داد: وضعیت بازار نشر بر اقدام ناشران برای انتشار کتاب جدید تأثیر می‌گذارد. تنها قیمت کاغذ در تصمیم ناشران برای انتشار اثر جدید موثر نیست؛ بلکه مسائل دیگر از جمله وضعیت فعالیت چاپخانه‌ها در این امر موثر است. فعالیت در بازار نشر با روند کنونی سخت است.باشعور بیان کرد: شرایط کنونی صنعت نشر باعث می‌شود ناشرانی که واقعاً حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند، به کارشان ادامه دهند. مسائلی از جمله کتاب‌سازی کمتر شود. حجم کارشان کاهش یابد و ترجیح دهند آثار را بر اساس نیاز منتشر کنند. ناشران در شرایط کنونی که فشار روی آن‌ها برای فعالیت در عرصه نشر زیاد است، حرفه‌ای کار کردن را در اولویت قرار می‌دهند.وی ادامه داد: کتاب‌هایی که حرفه‌ای منتشر می‌شوند بازار خود را در صنعت نشر دارند. مخاطبان این آثار هم زیاد دنبال قیمت کتاب نیستند و تنها کار حرفه‌ای را می‌پسندند.
برچسب ها: نشر کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها