به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۵۸۲۲۷
آیا چین کمونیست این ویروس مرگبار را برای ضربه زدن به آمریکا تولید کرد؟

شمار جانباختگان کرونا در آمریکا از نیم میلیون نفر گذشت

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی معتقدند رهبران چین کمونیست این ویروس مرگبار را برای ضربه زدن به آمریکا تولید و انتشار داده است.
گریه مجری شبکه سی ان ان در هنگام گزارش نیم میلیون جان باخته کرونایی در امریکا
گریه مجری شبکه سی ان ان در هنگام گزارش نیم میلیون جان باخته کرونایی در امریکا
گروه بین‌الملل: شمار جانباختگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از ۵۰۰ هزار نفر عبور کرد.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب طی سخنانی در کاخ سفید با لحنی حزن انگیز به آمار قربانیان ویروس کرونا در کشورش اشاره کرد و خواستار آن شد که کلیه پرچم‌ها بر فراز ساختمان‌های دولتی به احترام قربانیان به حالت نیمه افراشته درآید. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرده که پرچم‌ها به مدت پنج روز در ادارات و اماکن فدرال نیمه افراشته نگاه داشته می‌شوند. ناقوس کلیسای واشنگتن نیز دوشنبه شب همزمان با سخنرانی جو بایدن به احترام جان باختگان کرونا پانصد بار به صدا درآمد.
رئیس جمهور آمریکا که همسرش و کامالا هریس، معاون وی، او را همراهی می‌کردند پیش از یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان بیماری کووید۱۹ در کشورش طی سخنانی یاد کشته شدگان را گرامی داشت و بار دیگر از شهروندان کشورش خواست که نسبت به خطرات بیماری هوشیار بمانند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. جو بایدن در این خصوص تاکید کرد: «من همچنین می‌خواهم که اقدامی انجام دهیم، فاصله‌گذاری اجتماعی را حفظ کنیم، ماسک به صورت داشته باشیم و واکسن بزنیم.» 
بایدن گفت: کسب و کارهای کوچک در آمریکا به شدت متحمل ضرر شده اند و همین حالا به کمک نیاز دارند. از زمان شروع بیماری همه گیر، 400 هزار کسب و کار کوچک تعطیل شده است و میلیون ها کسب و کار کوچک دیگر نیز در معرض خطر هستند. این وضعیت به سیاهپوستان، لاتین تبارها، آسیایی تبارها و اقلیت های آمریکا بیش از همه ضربه زده است.

ادای احترام جو بایدن و هریس به قربانیان کرونا در آمریکا

بایدن و بانوی اول ایالات متحده به همراه کامالا هریس و همسرش مقابل دوربین‌ها در پای بالکن کاخ سفید که به احترام قربانیان با ۵۰۰ شمع روشن تزئین شده بود‌، حضور یافتند و پس از یک دقیقه سکوت محل را ترک کردند. کامالا هریس در توئیتر نوشت: «خانواده های آمریکایی بیش از 500 هزار پسر و دختر، مادر و پدر خود را به دلیل ابتلا به کووید 19 از دست داده اند. امروز و هر روز ما آنها را به یاد می آوریم و برای آنها می جنگیم.» بیش از ۲۸ میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آمریکا شناسایی و ثبت شده و ۵۰۰ هزار و ۱۵۹ نفر از شهروندان این کشور نیز تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌‌‌اند. 
تلفات کرونا در آمريکا از کل قربانیان جنگ های جهانی و جنگ ویتنام بیشتر است و بسیاری از سیاستمداران آمریکایی معتقدند رهبران چین کمونیست این ویروس مرگبار را برای ضربه زدن به آمریکا تولید و انتشار داده است.
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها