به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۲۵۸۲۳۴

اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است

اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است
گروه جامعه: با گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، شرایط بیماری در استان خوزستان پیچیده‌تر شده است. بار سنگین مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری، موجب نگرانی بیشتر شده است.در این وضعیت، مسئولان استان خوزستان پیشنهاد تعطیلی و قرنطینه دو هفته‌ای را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کردند که این پیشنهاد در جلسه روز شنبه ستاد رد شد. با این وجود مجمع نمایندگان خوزستان و استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان پیگیر موافقت ستاد ملی با این پیشنهاد برای مدیریت بیماری در سطح استان خوزستان هستند.
 
مدیر بیمارستان امام اهواز خبر داد
پذیرش سرریز بیماران بیمارستان‌های اهواز در بیمارستان امام
کرامت جاودان‌زاده با اشاره به وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: چهار بخش جنرال بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با ۱۲۵ تخت و ۴۸ تخت ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.وی افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان، اشغال شده است.مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز بیان کرد: سرریز بیمارستان‌های پذیرای کرونا در اهواز به این بیمارستان منتقل می‌شوند و در صورتی که بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز ظرفیت نداشته باشند، بیماران این بیمارستان‌ها نیز با انجام هماهنگی به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز اعزام می‌شوند.جاودان‌زاده گفت: تاکنون شرایط به گونه‌ای نبوده که برای بیماری تخت نداشته باشیم.

دبیر شورای سلامت شهرستان:
اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است
دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.
دکتر مهران احمدی‌بلوطکی  اظهار کرد: روند بیماری در خوزستان و شهرستان اهواز یکباره با شیب تندی مواجه شد؛ روزانه موارد بیماری بیشتر می‌شود و روز گذشته نیز نسبت به روز قبل صددرصد افزایش یافته است.وی افزود: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: قبلا نگران جهش جدید کرونا بودیم که در پیک جدید با آن مواجه شده‌ایم. دوره کمون ویروس جهش‌یافته ۲۴ ساعت است یعنی در صورتی که فردی در تماس با یک مورد مثبت قرار بگیرد، پس از ۲۴ ساعت علامت‌دار می‌شود در حالی که در پیک قبلی، علامت‌دار شدن بیمار ۱۴ روز طول می‌کشید.

وی با اشاره به ابتلای نوزاد یک ‎روزه به کرونا در خوزستان، گفت: سن ابتلا کاهش یافته است و شاهد ابتلا و مرگ کودکان بوده‌ایم. این وضعیت نشان می‌دهد این جهش ویروس که وضعیت خوزستان را قرمز و اضطراری کرده است، بسیار وحشی و لجام‌گسیخته است و اگر شهروندان به خودشان نیایند هیچ دفاعی در مقابل آن نداریم. احمدی‌بلوطکی با اشاره به علت اصلی وضعیت کنونی اهواز، افزود: پس از آبی شدن وضعیت اهواز، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشتند.وی با بیان اینکه مردم باید دورهمی‌ها را فراموش کنند، تصریح کرد: وضعیت کنونی، نتیجه تجمعات دو هفته گذشته در پارک‌ها و نشست‌ها و دورهمی‌ها است.دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: زمانی می‌توانیم این پیک را کنترل کنیم که علاوه بر رعایت دستورالعمل‌ها، شهری خلوت داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه نظارتی ستاد مدیریت کرونا در استان خبر داد
افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: همه سازمان‌ها، ادارات و صنایع موظف به پشتیبانی از طرح سردار شهید سلیمانی در سراسر استان هستند.ولی‌الله حیاتی در جلسه هماهنگی طرح محله‌محور سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: همه سازمان‌ها، ادارات و صنایع موظف به پشتیبانی از طرح سردار شهید سلیمانی در سراسر استان هستند. وی افزود: همچنین فرمانداران سراسر استان، جلسات پشتیبانی از طرح سردار شهید سلیمانی را برگزار و مصوبات را با جدیت پیگیری کنند.معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: بخشی از ادارات به وظایف خود در پشتیبانی از این طرح خوب عمل کرده‌اند و برخی دیگر به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌اند که انتظار می‌رود دستگاه‌ها به طور ویژه پای کار بیایند.وی افزود: خوشبختانه میزان رعایت پروتکل‌ها در استان خوزستان افزایش یافته است.

استاندار: احتمالا تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود
استاندار خوزستان در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.قاسم سلیمانی‌دشتکی با تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در خوزستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایط فعلی، ادارات و سازمان‌ها بر اساس آنچه برای آن‌ها تصمیم‌گیری شده است، باید حداکثر با یک‌سوم نیروهای خود فعال باشند و کارکنان نباید بیشتر از این حد در ادارات و سازمان‌ها حضور داشته باشند.وی افزود: به ادارات و سازمان‌ها تکلیف شده به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و زنان باردار مرخصی بدهند یا با دورکاری، از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.استاندار خوزستان تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام‌شده برای مهار کرونا در خوزستان، این است که تردد میان شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع اعلام شده و امکان رفت و آمد وجود ندارد. در این زمینه ارتش نیز به کمک نیروهای انتظامی در ورودی شهرها آمده است تا ورودی‌های شهرها به خوبی کنترل شوند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: قرارگاهی در خوزستان با مسئولیت معاون امنیتی انتظامی استانداری تشکیل شده است و دستگاه‌های نظامی، انتظامی، تعزیرات، بازرسی صمت و بازرسی اصناف در این قرارگاه عضو هستند و بر مصوبات ستاد کرونا و اجرایی شدن این مصوبات در استان خوزستان نظارت خواهند کرد.وی تصریح کرد: همه بازارها و اصناف به جز گروه شغلی ۱ در شهرهای قرمز خوزستان تعطیل شده‌اند و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نمی‌شود.استاندار خوزستان افزود: تا حد ممکن ارتباط میان شمال و جنوب استان خوزستان نیز محدود شده است و به افرادی اجازه تردد داده می‌شود که از وضعیت سلامت آن‌ها مطمئن باشیم زیرا وضعیت در جنوب استان بسیار بد است اما در شمال خوزستان مشکل چندانی در شیوع کرونا نداریم.وی با اشاره به آخرین وضعیت استان خوزستان در شیوع کرونا گفت: در حال حاضر وضعیت خوزستان در شیوع کرونا مساعد نیست و نگران این وضعیت هستیم. مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ماسک بزنند، تردد نداشته باشند، در مراسم‌ها حضور نیابند و به همه دستورهای ستاد کرونا توجه جدی داشته باشند زیرا اگر کرونا دامنگیر کسی شود قطعا کشنده و خطرناک خواهد بود و جوان و پیر نیز نمی‌شناسد.سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در خوزستان گفت: با اجرای این طرح، به افراد آلوده به ویروس کرونا اجازه داده نمی‌شود در محافل عمومی حضور داشته باشند. وابستگان و افرادی که با این اشخاص مراوده داشته‌اند نیز مورد ارزیابی و تست قرار می‌گیرند تا در صورت ابتلا به کرونا، آن‌ها نیز قرنطینه شوند. یکی دیگر از اقدامات در این طرح غربالگری این است که افراد مسن، زمینه‌دار و زنان باردار شناسایی و از حضور آن‌ها در محافل خطرناک و پرجمعیت جلوگیری می‌شود.وی در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان:
فعالیت در باشگاه‌ها از سریع‌ترین راه‌های انتقال کرونا 
رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان می‌گوید فعالیت در باشگاه‌ها می‌تواند یکی از راه‌های سریع انتقال ویروس کرونا باشد.منصور روزدار  اظهارکرد: به دلیل رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی و پیشگیری، وارد پیک کرونا شدیم و این حلقه باید بشکند. شکست این حلقه نیز راهکارهای متعددی دارد که یکی از مهمترین راهکارها رعایت استانداردهای بهداشتی و پروتکل های بهداشتی است. یکی از این موارد نیز جلوگیری از تجمع افراد است زیرا تجمع، انتقال ویروس کرونا را بیشتر می کند و باتوجه به قرمز بودن برخی شهرهای خوزستان و دستورالعمل ستاد کرونا، یکی از مشاغلی که تعطیل اعلام شد، اماکن ورزشی و استخرها بود، آن هم به دلیل تجمعی که گاها صورت می گیرد.وی با بیان این که در حال حاضر تمام مسابقات، اماکن ورزشی و استخرها و اماکن آبی در خوزستان به دلیل وضعیت موجود، تعطیل هستند افزود: باشگاه ها باید به این مهم توجه کنند و نظارت و بازرسی از باشگاه‌ها توسط اداره کل ورزش و بازرسی استان انجام می شود و اگر تخلفی اتفاق بیافتد، برخورد قضایی انجام می شود. همچنین اداره کل ورزش استان و هیات پزشکی ورزشی خوزستان بازرسی مستمر از باشگاه ها را مدنظر قرار داده‌اند و اگر تخلفی را مشاهده کنیم به مراجع مربوطه اعلام کرده و برخورد لازم صورت می گیرد زیرا بحث ایمنی و سلامت جامعه مطرح است و باید سریع اقدام کنیم. در هر صورت بازرسان ما به صورت نامحسوس بر باشگاه ها نظارت دارند.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان درباره تاثیر فعالیت باشگاه در انتقال ویروس کرونا، گفت: در استانداردهای جهانی، تماس مستقیم با بیمار مهمترین راه انتقال خواهد بود که در باشگاه ها به علت تجمیع افراد و ورزشکاران و گاها استفاده مشترک از امکانات ورزشی، قطعا انتقال ویروس کرونا خیلی بالاتر خواهد رفت. افراد در باشگاه ها حتی اگر ماسک هم بزنند باتوجه به مرطوب شدن ماسک، آن ماسک کارایی خود را از دست می دهد و راهی برای پیشگیری نیست. بنابرابن فعالیت در باشگاه ها می تواند یکی از راه های سریع انتقال ویروس کرونا باشد.
وی گفت: مردم باید باور داشته باشند که بیماری کرونا هنوز پابرجا است و با همان قدرت و شرایط بدِ قبلی پیش می رود و باور نکنند که بیماری ضعیف شده است. کرونا هنوز هم آلودگی وسیعی در سطح شهرها و بین مردم ایجاد می کند و متاسفانه تعداد کشته ها نیز بسیار بوده است. پس رعایت پروتکل های بهداشتی در محل خانه، بیرون، محل کار و باشگاه ها الزامی است زیرا افراد آلوده به این ویروس مشخص نیستند و حتی نمی دانیم خودمان آلوده هستیم یا خیر. خود ما در همان زمانی که علائم نداریم ولی آلوده به این ویروس هستیم، می توانیم آن را به دیگران انتقال دهیم. متاسفانه رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث شده که آمار مبتلایان افزایش پیدا کند و افزایش آمار نیز یعنی ارائه خدمات درمانی محدود می شوند. باور کنیم که کادر درمان خسته و فرسوده شده اند و امکانات درمانی مخصوصا تخت های ویژه محدود هستند. بنابراین اگر رعایت نکنیم، شک نکنیم این پیک یا پیک های بعدی می توانند یک فاجعه کشوری باشند و سبب مرگ خیلی از عزیزان شوند اما با رعایت پروتکل ها می توانیم حلقه انتقال را بشکنیم.

نماینده اهواز: شرایط کرونا در خوزستان باید مدیریت شود
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کرونا در خوزستان باید مدیریت شود و همه جوانب در نظر گرفته شود؛ برای حفظ سلامت مردم باید محدودیت‌هایی اعمال شود و نباید عادی‌انگاری شود و در عین حال باید به فکر اصناف و افرادی باشیم که معیشت‌شان بیش از یک سال است با مشکل مواجه شده است.مجتبی یوسفی  اظهار کرد: سلامتی مردم از همه چیز واجب‌تر است؛ اکنون شرایط جدید شیوع کرونا در خوزستان باعث شده که مردم عزیزان خود را از دست بدهند و کادر درمانی نیز که یک سال در جبهه مبارزه با این ویروس جنگیده و شهید داده است، بسیار تحت فشار است.وی افزود: سیاست‌های غلط دولت در عادی‌انگاری شرایط، باعث شد که شاهد چنین وضعیتی در شیوع کرونا به ویژه در خوزستان باشیم. برگزاری جشنواره فجر، همایش‌های دولتی و نمایشگاه‌ها، پیامی جز عادی‌انگاری شرایط برای مردم ندارد و خود این رویدادها نیز بستری برای ابتلا به کرونا است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تبعات چنین عادی‌انگاری این است که مردم فکر می‌کنند شرایط کرونا بهتر شده و دیگر خیلی نگران نیستند و کمتر رعایت می‌کنند و نتیجه آن هم می‌شود وضعیت فعلی که استان خوزستان با آن مواجه است.یوسفی با بیان اینکه از مردم عاجزانه درخواست می‌کنیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کرونا را جدی بگیرند، گفت: در شرایط فعلی باید به فکر معیشت کارگران روزمزد، کسبه بازار و سایر افرادی که حقوق‌بگیر دولت نیستند نیز باشیم زیرا حدود یک سال است که با کرونا درگیر هستیم و این قشر، وضعیت بسیار دشواری دارند.وی افزود: برای تصمیم‌گیری در خصوص کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی و سایر بخش‌ها نباید نگاه، تنها دولتی باشد و در عین حال که سفر به خوزستان محدود و ورودی‌های شهرهای استان کنترل می‌شود، باید به فکر اقشاری که از این شرایط آسیب می‌بینند نیز باشیم.نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق محدودیت‌های جدی هستم اما با تعطیلی همه صنوف مخالف هستم، گفت: شرایط کرونا در خوزستان باید مدیریت شود و همه جوانب در نظر گرفته شود؛ برای حفظ سلامت مردم باید محدودیت‌هایی اعمال شود و نباید عادی‌انگاری شود و در عین حال باید به فکر اصناف و افرادی باشیم که معیشت‌شان بیش از یک سال است با مشکل مواجه شده است.

رئیس علوم پزشکی اهواز مطرح کرد
ممکن است ستاد ملی تصمیمات جدیدی برای خوزستان بگیرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص احتمال قرنطینه کامل خوزستان گفت: محدودیت‌هایی سخت‌تر از شرایط قرمز در استان خوزستان اعمال شده است و اگر این محدودیت‌ها به نتیجه نرسد، ممکن است ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات دیگری لحاظ کند.دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در خصوص احتمال قرنطینه خوزستان اظهار کرد: آقای رئیس جمهور گفته است که هر کاری ضروری است، برای خوزستان انجام شود. محدودیت‌هایی که در شهرهای قرمز اعمال شده بود در اجرا با مشکلاتی مواجه بود زیرا در اواخر سال قرار داریم و برخی از ادارت نیز مسائل و مشکلاتی داشتند که باید تکمیل کنند. وی افزود: با پیگیری‌های وزیر بهداشت و استاندار خوزستان، محدودیت‌های سخت‌تری در درون شهرها و خارج از شهرها اعمال و ارتباط شمال و جنوب خوزستان و شرق و غرب استان محدود شده است زیرا عمده درگیری استان با کرونا در غرب و جنوب خوزستان است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، محدودیت‌های ترددی در نظر گرفته شده است و ساعت کاری اصناف نیز تا پیش از ساعت ۲۱ باید به اتمام برسد.ابول‌نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص قرنطینه کامل خوزستان تصمیم‌گیری نکرده است اما محدودیت‌هایی سخت‌تر از شرایط قرمز در استان خوزستان اعمال شده است و اگر این محدودیت‌ها به نتیجه نرسد، ممکن است ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات دیگری لحاظ کند.

رئیس پلیس راه استان خبر داد
آغاز ممنوعیت تردد در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از سه‌شنبه در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد و هیچ مجوزی نیز جز در موارد خاص برای تردد صادر نمی‌شود.سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به آخرین وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان اظهار کرد: از ۲۵ بهمن‌ماه طرح محدودیت‌های کرونایی در خوزستان آغاز شده است؛ به شکلی که پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند و پلاک‌های بومی خوزستان نیز اجازه خروج از استان را ندارند. وی افزود: متخلفان در شهرهای با وضعیت نارنجی، ۵۰۰ هزار تومان و در شهرهای با وضعیت قرمز نیز خودروهایی که این قانون را رعایت نکنند، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: تاکنون بیشتر سعی شده با تذکر، خودروها را به مبدا بازگردانیم اما اکنون با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده و شرایط وخیم، اعمال قانون با شدت بیشتری انجام خواهد شد.دولتشاهی افزود: از سه‌شنبه ۵ اسفندماه در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد و هیچ مجوزی نیز جز در موارد خاص برای تردد صادر نمی‌شود. این محدودیت‌ها به شدت اجرایی خواهد شد.وی که در یک گفتگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بر اساس آنچه ابلاغ شده، این محدودیت‌ها تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت و برای ادامه آن نیز ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رئیس علوم پزشکی اهواز مطرح کرد
جزئیات محدودیت‌های جدید پیشنهادی برای خوزستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه پیشنهادهایی در خصوص شهرهای قرمز به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده تا محدودیت‌های بیشتر و هدفمندتری در شهرهای قرمز خوزستان لحاظ شود، گفت: این محدودیت‌های جدید پیشنهادشده، هدفمند هستند و امور اصلی زندگی مردم از این محدودیت‌ها مستثنی شده‌اند.دکتر فرهاد ابول نژادیان در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر به ۶۲ مرکز منتخب جامع سلامت فعال در خوزستان مراجعه کرده‌اند که این مراجعات به دلیل علائم مختلف و نگرانی از کرونا بوده است. وی افزود: روز دوشنبه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تست کرونا در سراسر استان خوزستان انجام شده است تا بیماریابی گسترده‌تری را شاهد باشیم و بتوانیم بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ را زودتر شناسایی کنیم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: انجام ۸ هزار و ۵۰۰ تست در یک روز، بالاترین رکوردی است که در کشور و در استان خوزستان ثبت شده است.وی افزود: به دنبال تبلیغات گسترده رسانه‌ای و همراهی گسترده مردم، میزان استفاده از ماسک توسط مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان و به ویژه در شهرهای قرمز بهتر از گذشته شده است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از شهرستان‌های خوزستان به وضوح بهتر از گذشته شده است و این امید را داریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اکنون شاهد آن هستیم، در روزهای آینده با وضعیت بهتری در بیمارستان‌های استان مواجه شویم. هر زمان که در حوزه بهداشت رعایت پروتکل‌ها بهتر شود، یک هفته تا ۱۰ روز بعد آثار مطلوب آن را در بیمارستان‌ها مشاهده می‌کنیم.وی گفت: در بهترین حالت، ارزیابی این است پروتکل‌ها و موارد بهداشتی ۶۵ درصد در خوزستان رعایت شده و در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم. اگر می‌خواهیم سرعت کنترل بهتر شود و بازوی پایین رونده شیب ابتلا شروع شود، این عدد باید به بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد برسد که با همراهی مردم میسر می‌شود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: روز دوشنبه به درخواست استاندار خوزستان و کار کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی، پیشنهادهایی در خصوص شهرهای قرمز به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کردیم و امیدواریم با حمایت استاندار خوزستان این مسائل در ستاد ملی مصوب شوند تا محدودیت‌های بیشتر و هدفمندتری در شهرهای با وضعیت قرمز در خوزستان لحاظ شود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: این محدودیت‌های جدید پیشنهادشده، هدفمند هستند و امور اصلی زندگی مردم از این محدودیت‌ها مستثنی شده‌اند.وی افزود: در حوزه علوم پزشکی، مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی و برخی از رشته‌های تخصصی غیراورژانسی و عمل‌های جراحی الکتیو را تعطیل کرده‌ایم. از مردم نیز درخواست داریم که در شرایط فعلی به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند. حتی فعالیت‌های دندانپزشکی به جز در موارد اورژانسی، ممنوع شده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای ادارات غیرضروری درخواست شده که تعطیل بمانند و برای دستگاه‌های ضروری اعلام شده است که با یک‌سوم افراد فعالیت کنند. یک سری از سازمان‌ها همچنان سرویس پرسنلی دارند که این سرویس‌ها محل آلودگی و ابتلا هستند. برخی از بیمارانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند پرسنل شرکت‌های بزرگ استان خوزستان هستند که عمدتا در سرویس محل کار به این ویروس مبتلا شده‌اند.ابول‌نژادیان تصریح کرد: خدمات‌رسانی سرویس‌های حمل و نقل عمومی در استان خوزستان تعطیل است و شرکت‌های بزرگ نیز نباید از حمل و نقل عمومی برای پرسنل خود استفاده کنند و این کار خلاف است.

وی ادامه داد: مسئول سلامت و جان پرسنل، رئیسی است که به سلامت و پروتکل‌های بهداشتی اهمیت نمی‌دهد. اگر مواردی وجود دارد که از پرسنل درخواست می‌شود با تمام ظرفیت در محل کار حاضر شوند، می‌توان آن مورد را به سامانه ۱۹۰ گزارش کرد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: مردم استان خوزستان باید یک هفته تا ۱۰ روز صبر داشته باشند. اگر تلاش کنیم و از یکدیگر مراقبت کنیم، حتما شیب تند افزایشی و موج بالارونده کرونا در خوزستان متوقف خواهد شد.ابول‌نژادیان افزود: در حال افزایش تخت‌های بستری و تخت‌های ICU در خوزستان هستیم و در تلاش هستیم که بیماری پشت در ICU و بدون تخت نماند.
وی تصریح کرد: اگر اجماع و همراهی که اکنون در خوزستان شاهد آن هستیم در هفته گذشته صورت می‌گرفت، سرعت شیب ابتلا به کرونا نسبت به وضعیت فعلی کمتر بود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه رئیس جمهور مرتبا پیگیر شرایط خوزستان است و از شرایط کاملا مطلع است، گفت: پیک سومی که در خوزستان رخ داده، برای بسیاری از استان‌ها دو سه ماه پیش رخ داده بود اما آنچه که در خوزستان سرعت ابتلا را بالا برده، سوش انگلیسی کرونا است.

وی افزود: جلوی سوش انگلیسی را نمی‌توان گرفت و این سوش به هر روشی وارد می‌شود. ما با کشور عراق رابطه نزدیکی داریم. در عراق سوش آفریقایی و انگلیسی وجود دارد و این سوش‌ها وارد کشور ما نیز می‌شوند همانطور که اکنون نیز وارد شده‌اند.ابول‌نژادیان تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها توسط مردم در آن شرایط که سوش انگلیسی وارد خوزستان شده بود، به کمتر از ۱۵ درصد رسیده بود.وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: تا زمانی که کرونا وجود دارد، باید پروتکل‌ها رعایت شوند و فرقی نمی‌کند که چه سوشی از این بیماری وارد شده باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها