کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در صورتیکه اصرار بر مشارکت فعال در انتخابات داشته باشند

زیباکلام: باقی‌ماندۀ آبرو و حیثیت اجتماعی اصلاح‌طلبان از بین خواهد رفت

6 اسفند 1399 ساعت 16:43


گروه سیاسی: دکتر صادق زیباکلام می‌گوید: اصلاح‌طلبانی که اصرار دارند در انتخابات، مشارکت فعال داشته باشند، تتمه و باقی‌ماندۀ آبرو و حیثیت اجتماعی اصلاح‌طلبان را از بین می‌برند.

چکیده اظهارات استاد سیاسی دانشگاه را بخوانید:
به‌نظرم آقایان محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، مسعود پزشکیان، همه دارند وقت‌شان را تلف می‌کنند. بدنۀ اجتماعی اصلاح‌طلبان، یعنی ۲۴میلیونی که به‌آقای روحانی رأی داد، در انتخابات شرکت نخواهند کرد.
اصلاح‌طلبانی که اصرار دارند در انتخابات، مشارکت فعال داشته باشند، تتمه و باقی‌ماندۀ آبرو و حیثیت اجتماعی اصلاح‌طلبان را از بین می‌برند. البته نظام می‌خواهد برخی از اصلاح‌طلبان نامزد شوند، تا بگوید انتخابات آزاد هست و همه شرکت دارند.
انتخابات، میان جریانات خودِ حاکمیت خواهد بود. این احتمال وجود دارد که در دقیقۀ نود، نظام صلاح بداند که جناب رئیسی یا آقای قالیباف رئیس‌جمهور شود. در غیر این‌صورت، آقای سعید جلیلی یا سردار محمد، نامزدهای اصلی خواهند بود. به‌هرحال؛ رئیس‌جمهور ۱۴۰۰، از بدنۀ اصلی حاکمیت خواهد بود.

با جبهه اصلاح طلبان ایران، کارگزاران سازندگی، حزب اعتدال و توسعه، میانه روها و هر اسمی که بخواهند روی خود بگذارند، هیچ چیز عوض نخواهد شد. بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در این انتخابات شرکت نخواهد کرد و دلیل آن هم واضح است. اگر آن ۲۴ میلیونی که در انتخابات ۹۶ شرکت کردند از رهبری اصلاح طلبان و از خود آقای روحانی و دیگران بپرسند که نتیجه رفتنشان به پای صندوق‌های رأی چه بود، پاسخی نخواهند داشت.

یک نمونه ساده، بیشتر از آن هم نه، فقط یک نمونه نشان دهید که تغییری در عرصه داخلی و یا بین المللی به وجود آمده است، فکر نمی‌کنم حتی یک مورد هم بتوانند نشان دهند. هیچ تغییری به وجود نیامده است و انگار نه انگار که آن ۲۴ میلیون پای صندوق‌های رأی رفتند و به همین دلیل در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد.

با کاندیداتوری آقای احمدی نژاد مخالفت خواهد شد و ایشان تائید صلاحیت نمی شوند. اما اگر تائید صلاحیت شوند فکر می‌کنم ایشان حدود ۱۵ میلیون رأی دارند. ممکن است مقداری هم اصولگرایان به ایشان رأی دهند اما خود آقای احمدی‌نژاد، بدون هیچ تبلیغی چیزی حدود ۱۵ میلیون رأی دارند...


کد مطلب: 258335

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/258335/زیباکلام-باقی-ماندۀ-آبرو-حیثیت-اجتماعی-اصلاح-طلبان-بین-خواهد-رفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir