کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هاشمیان: ویروس کرونایی که به‌عنوان جهش‌یافته معرفی می‌شود قبل از انگلیس، در ایران دیده شده بود!

6 اسفند 1399 ساعت 18:10

گروه جامعه: فوق تخصص آی‌سی‌یو در بیمارستان «مسیح دانشوری تهران» می‌گوید: ویروس کرونایی که به‌عنوان جهش‌یافته انگلیسی معرفی می‌شود از قبل علائم بالینی‌اش، در ایران دیده شده و وقتی هم گفتیم هیچ‌کسی حرف ما را گوش نمی‌کرد!


دکتر محمدرضا هاشمیان،‌ فوق تخصص آی‌سی‌یو در بیمارستان «مسیح دانشوری»،‌ از اختلاف نظر با وزارت بهداشت در زمینه علائم بالینی ویروس کرونای جهش‌یافته خبر داد و از عدم شفافیت این وزارتخانه درباره آن انتقاد کرد.
هاشمیان امروز چهارشنبه گفت ویروس کرونایی که به‌عنوان جهش‌یافته و ثبت‌شده در بریتانیا معرفی می‌شود از قبل علائم بالینی‌اش در ایران دیده شده و «وقتی هم گفتیم هیچ‌کسی حرف ما را گوش نمی‌کرد».
او اشاره کرد در زمینه علائم بالینی این ویروس با وزارت بهداشت «مشکل شدیدی» وجود دارد و افزود: «چون این‌ها در ارتباط با علائم بالینی دقیق صحبت نمی‌کنند.»
این پزشک متخصص اضافه کرد: « واقعیت این است که بارها این نوع ویروس را در مدت این اپیدمی دیده بودیم، به‌خصوص زمانی که افزایش مرگ‌ومیر بسیار زیاد در جوانان اتفاق افتاد.»
هاشمیان از تصمیمات دیرهنگام مسئولان انتقاد کرد و گفت: «به‌جای این‌که از الان برای عید برنامه‌ریزی شود دقیقه ۹۰ مسائل را بررسی می‌کنند، یعنی هیچ‌گونه رویکردی از الان برای عید قرار ندادند.»
همزمان با این انتقادها سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس جهش‌یافته خبر داد. او گفت: «تعداد مبتلایان به ۱۱۲ نفر رسیده است و تاکنون هشت نفر در کشور به دلیل ابتلا به این ویروس درگذشته‌اند.»


کد مطلب: 258337

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/258337/هاشمیان-ویروس-کرونایی-به-عنوان-جهش-یافته-معرفی-می-شود-قبل-انگلیس-ایران-دیده-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir