کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام مخفی ناسا در چتراستقامت رمزگشایی شد

7 اسفند 1399 ساعت 10:25


گروه علمی: اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) یک پیام رمزنگاری شده در چتر فرود کاوشگر «استقامت» پنهان کرده بود که توسط کاربران اینترنت رمزگشایی شد.این کد در طرح رنگ قرمز و سفید چتری رمزنگاری شده بود که سرعت کاوشگر استقامت را به اندازه ای کاهش داد تا بتواند فرود نرم و آرامی بر سطح مریخ داشته باشد.
به طور معمول این چتر توسط مردم عادی دیده نمی ‌شود اما چتر کاوشگر استقامت، یکی از ستاره های اولین فیلم منتشر شده ناسا از فرود این کاوشگر بر سطح مریخ بود که توسط دوربین‌ های روی کاوشگر استقامت ثبت شده است.

کاربران اینترنت در ابتدا متوجه عجیب بودن طرح قرمز و سفید روی چتر شدند اگرچه این خطوط راه ‌راه هستند اما به طرز غیرمعمولی سازمان ‌دهی شده‌ بودند. این موضوع مردم را به فکر فرو برد که آیا توضیح منطقی برای آن وجود دارد یا خیر.تنها چند ساعت بعد از مشاهده آن، کاربران اینترنت علت را کشف کردند و فهمیدند این یک کد مخفی است که به آزمایشگاه پیشران جت ناسا مربوط می‌شود.پس از انتشار عکس ‌ها مشخص شد این خطوط احتمالا نوعی کد باینری (دودویی) هستند که در آن قرمز عدد یک و سفید عدد صفر را نشان می ‌دهد. این کد سپس می‌تواند به همان صورتی که در رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اعداد یا حروف را به نمایش گذارد.

هنگامی که کد روی چتر شکسته شد، جمله‌ «جرات انجام کارهای بزرگ را داشته باش» به دست آمد. این یک جمله‌ کلیدی آزمایشگاه پیشران جت ناسا نیز هست که روی دیوار اتاقی که هدایت‌ گرها در آن ماموریت را دنبال می‌کردند، نوشته شده بود. همچنین تعدادی عدد دیده شد که نشان دهنده افرادی است که در آزمایشگاه پیشران جت ناسا در کالیفرنیا کار می‌کنند.ناسا پیش از این گفته بود که سرنخ‌ هایی در این ماموریت پنهان است و یکی از مهندسان آن در طول پخش زنده هنگامی که در مورد چتر صحبت می‌کرد، گفت که رازهایی وجود دارند که منتظر کشف شدن هستند. همچنین شعار «جرات انجام کارهای بزرگ را داشته باش» در توییتر مریخ‌ نورد بلافاصله بعد از فرود آن منتشر شد.


کد مطلب: 258377

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/258377/پیام-مخفی-ناسا-چتراستقامت-رمزگشایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir