به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۵۸۵۶۷

در شبانه روز چقدر باید بخوابیم؟

در شبانه روز چقدر باید بخوابیم؟
گروه سلامت: متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه مقدار نیاز به خواب در افراد متفاوت است، گفت:با توجه به ژنتیک هر فرد این مقدار از 6 تا 11 ساعت متغیر است،اما به طور کلی خواب کمتر از 5 ساعت، بی خوابی تلقی می‌شود. مهدی وحید دستجردی، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب  با اشاره «به ویژگی خواب مناسب،»،بیان داشت: مقدار نیاز به خواب در افراد متفاوت است، گفت: با توجه به ژنتیک هر فرد این مقدار از 6 تا 11 ساعت متغیر است،اما به طور کلی کمتر از 5 ساعت، بی خوابی تلقی می‌شود. این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با اشاره به اینکه بیخوابی در مردان و زنان تفاوت خاصی ندارد و مهمترین فاکتور در این بین ژنتیک است، ابراز داشت: بی خوابی، پرخوابی، خواب‌های شدید روزانه در کسانی که به یکباره به خواب می‌روند، بی قراری پا، کابوس‌های شبانه و دندان قروچه، راه رفتن و وحشت در خواب که بیشتر مرتبط با کودکان است را از اختلالات خواب برشمرد.
 
وی با اشاره به افرادی که خواب‌های سطحی دارند و نمی‌توانند خوابی عمیق داشته باشند، اظهار داشت:سیستم ایمنی بدن انسان به شدت به خواب کافی نیاز دارد. برخی افراد دارو مصرف می‌کنند یا شغل‌های شیفتی دارند که این امر می‌تواند این افراد را دچار اختلال خواب کند.وحید دستجردی متذکر شد:آنچه مهم است رعایت بهداشت خواب است. این افراد باید ساعت خواب خود را تنظیم کنند.این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه کودکان باید اتاق خواب مناسب داشته باشند، ابراز داشت:باید از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه  و چای پررنگ  از بعداز ظهر به بعد خودداری کرد؛ ضمن اینکه باید در ساعات پایانی شب از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنند. 
برچسب ها: خواب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها