به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۰۳:۲۹
کد مطلب : ۲۵۸۶۷۱
خبرنگار: قصد داشتید چه پیامی با حمله به یک هدف در سوریه بفرستید؟

جو بایدن: اقدامات ایران بدون مجازات نخواهد ماند، مواظب باشید!

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، گفت: پیام حمله به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه این است که اقدامات شما بدون مجازات نخواهد ماند.
جو بایدن: اقدامات ایران بدون مجازات نخواهد ماند، مواظب باشید!
جو بایدن در پاسخ به این پرسش که قصد داشتید چه پیامی با حمله به یک هدف در سوریه بفرستید؟ گفت: (این‌که) اقدامات‌ شما بدون مجازات نمی‌ماند. مراقب باشید. همزمان، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است هدف از حمله مواضع شبه‌نظامیان در سوریه ارسال این پیام به مقامات ایران بود که اقدامات شما بدون مجازات باقی نخواهد ماند. آنتونی بلینکن گفت: طی ۱۰ روز گذشته چند بار به نیروهای ما، مواضع ما و به منافع ما حمله شد که به مرگ یک نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر منجر شد. این خیلی روشن بود که ما می‌بایست هم به این حملات و هم به تهدیدهای موجود پاسخ می‌دادیم.
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون روز گذشته اعلام کرد که جنگنده‌های هوایی این کشور مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران را در شرق سوریه هدف قرار داده است.
گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم که تحولات سوریه را رصد می‌کند هم گفته است در این حمله ۲۲ نفر کشته شدند. سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: حملاتی که در سوریه انجام دادیم، اولین مورد از این نوع در دولت بایدن بود. وی افزود: جنگنده های اف-۱۵ هفت بمب را شلیک و ۹ مورد از تاسیسات موجود در منطقه را به طور کلی ویران کردند. دو مورد تاسیسات دیگر هم آسیب دیدند. تصور می کنیم که این حمله قربانی داشته است و در حال ارزیابی شرایط هستیم. پنتاگون می‌گوید، این حمله در پاسخ به حملات راکتی اخیر علیه محل استقرار نیروهای آمریکایی در اربیل عراق صورت گرفته است.
در حملات شامگاه ۲۷ بهمن، شلیک سه راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق شلیک شد. در این حمله یک پیمانکار غیر نظامی کشته و یک نیروی نظامی آمریکایی نیز مجروح شد.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها