به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۲۵۸۶۸۹

بایدن:اقدامات ایران بدون پاسخ نخواهد ماند

بایدن:اقدامات ایران بدون پاسخ نخواهد ماند
گروه سیاسی: رئیس جمهور ایالات متحده، گفت: پیام حمله به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران این است که اقدامات این کشور بدون پاسخ نخواهد ماند.
جو بایدن که برای بازدید از مناطق آسیب دیده به تگزاس سفر کرده است، در پاسخ به این پرسش که قصد داشتید چه پیامی با حمله به یک هدف در سوریه برای ایران بفرستید؟ گفت: (این‌که) شما نمی‌توانید با مصونیت از مجازات اقدام کنید. مراقب باشید.
وزیر امور خارجه آمریکا نیز  گفت: هدف از حمله به مواضع شبه نظامیان در سوریه، ارسال این پیام به ایران بود که اقدامات این کشور مصون از مجازات نخواهد بود.آنتونی بلینکن گفت، طی ۱۰ روز گذشته چند بار به نیروهای ما، مواضع ما و به منافع ما حمله شد که به مرگ یک نفر و مجروح شدن منجر شد.وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: این خیلی روشن بود که ما می‌بایست هم به این حملات و هم به تهدیدهای موجود پاسخ می‌دادیم.او همچنین اظهار داشت، ما دست به این اقدام زدیم که مشخص و متناسب بود و همچنین در کاهش توان شبه نظامیان برای تدارک حملات دیگر هم موثر بود.وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد، این باید به ویژه برای ایران روشن کرده باشد که اقداماتش علیه نیروهای ما، شرکای ما و منافع ما مصون از مجازات نخواهد ماند.
وزارت امور خارجه ایران هم ، حمله آمریکا به مواضع شبه نظامیان شیعه در شرق سوریه را «نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی» دانست و آن را «بشدت محکوم کرد.»
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بیانیه خود گفته است، «این اقدام دولت جدید امریکا را تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین حقوق بین الملل» است و «به تشدید درگیری‌های نظامی و بی ثباتی بیشتر منطقه» منجر خواهد شد.


 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها