به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۵۸۷۴۸

حقیقت زندگی (درس سیزدهم: کماندار)

حقیقت زندگی (درس سیزدهم: کماندار)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس سیزدهم: کماندار
تصور کنین یک کماندار هستین و میخواین به یه سیبل، تیری رو پرتاب کنین.
اولین شرط اثابت تیر به هدف، اینه که شما هدف رو بتونین ببینین، با دیدن هدف شما میتونین نشونه بگیرین.
قدرت مناسب رو برای کشیدن چله کمان انتخاب کنین، تمرکز کنین و نفستون رو در سینه حبس کنین تا کمترین خطای ممکن رو داشته باشین و نهایتا باید تیر رو رها کنین.
اگه از قfل به اندازه کافی تمرین کرده باشین و همینطور درست نشونه گرفته باشین و وزش باد رو هم درست محاسبه کرده باشین، به احتمال زیاد، تیر شما به هدف میخوره.
به نظر خودتون، روش یک کماندار چقدرمیتونه در زندگی به شما کمک کنه.
در حقیقت، سیبل مورد نظر یک کامندار میتونه هدفی باشه که شما برای رسیدن بهش، اون رو انتخاب کردین.
اولین شرط برای رسیدن به اون هدف اینه که شما اون رو بتونین تجسم کنین و خودتون رو در اون موقعیت ببینین. تجسم شما از رسیدن به هدف، در ذهنتون یک درخواست ایجاد میکنه و اگه به اندازه کافی اون تجسم قوی باشه، درخواست شما جاذبه بیشتری برای رسیدن به اون هدف ایجاد میکنه.
 
شرط بعدی اینه که بتونین نشونه بگیرین. برای رسیدن به هدفتون باید براش برنامه ریزی کنین. اینطور نیست که شما فقط تخیل کنین و اهداف به سمت شما قدم بردارن. باید برای رسیدن به اون اهداف از منابعی که در اختیار دارین استفاده کنین و یا اونها رو ایجاد کنین. یه کماندار حرفه ای از ابتدا نمیتونه اهداف دور رو هدف قرار بده و از اهداف نزدیک شروع میکنه. شما هم به همین ترتیب باید امکانات و منابع رسیدن به اهداف بزرگ رو برای خودتون ایجاد کنین تا بتونین به هدف اصلی برسین.
نکته بعدی اینه که به اندازه کافی تمرین کرده باشین. برای رسیدن به هدف باید تلاش کنین و دست از این تلاش نکشین. برای این که شلیک موفقی داشته باشین باید به اندازه کافی مهارت کسب کنین و تین مهارت به دست نمیاد مگر با تمرین.
در این بین وزش باد، لرزش دست، خرابی کمان و چندین مورد دیگه هست که میتونه در اثابت تیر شما به هدفتون مزاحمت ایجاد کنه. اینها دقیقا مشکلاتی هستن که در راه رسیدن به هدفتون، سر راه شما قرار میگیرن . اما یه کماندار حرفه ای همه اینها رو محاسبه میکنه و برای اثابت تیر به هدف، از همه اینها عبور میکنه. شما هم به همین ترتیب برای رسیدن به اهدافتون، به مشکلاتی برخورد میکنین، اما آیا باید دلسرد بشین؟ یا هدفتون انقدر براتون مهم و با ارزش هست که دست از تلاش نکشین؟
 
نهایاتا پیکان از چله جدا میشه و به سمت هدف پرواز میکنه. نباید همه زندگی شما تحت تاثیر رسیدن به هدف قرار بگیره و اصل زندگی فراموش بشه. چونبه مرور شما رو تنها و منزوی میکنه.  مسیر رسیدن به هدف، دقیقا خودش تعریف زندگیه و همین مسیر،  زندگی رو زیبا و جذاب میکنه. اگه فقط رسیدن به هدف براتون مهم باشه و زندگی رو فراموش کنین، هدف مفهوم خودش رو از دست میده.
 
مهم اینه که شما اراده کنین به هدف برسین و براش تلاش کنین و مشکلات شما رو متوقف نکرده باشن. همین دقیقا تعریف زندگی و مسیر تلاش و پشتکار به زندگی شما معنی میبخشه.
 
تا همیشه با حقیقت زندگی

http://www.instagram.com/rosi.group
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها